רשת קופיקס שהושקה לאחרונה הציתה את הוויכוח באשר ליוקר מוצרי המזון והשתייה בבתי הקפה בישראל. חלק מהמתחרים הגיבו בהורדת מחירי הקפה לקחת לכ-7 שקלים ויצאו במבצעים נקודתיים, אך מלחמת מחירים עזה עדיין לא רואים בשוק. מעל לכל מרחפת הטענה לפיה לא ניתן להרוויח ממכירת מוצרים במחירים כה זולים. האמנם?
הצצה קטנה למתרחש ברומא, בירת איטליה, מגלה עולם אחר לגמרי. כך, למשל, כוס קפה נמכרת באחד מבתי הקפה בעיר ב-1.2 אירו (כ-5.7 שקלים) כאשר הקונה מקבל גם את "הזכות" לשבת בבית הקפה ואפילו "יזכה" בקצפת ללא הגבלה.
פיצה לפי משקל נמכרת גם כן במחירים שנחשבים דמיוניים בישראל. בתמונה המצורפת ניתן לראות פיצה במשקל 300 גרם שהספיקה אפילו ל-2 סועדים, במחיר של 2 אירו בלבד (כ-9 שקלים). בתמונות ניתן לראות גם כריכי ענק עם תוספות שונות ומגוונות (בשרים, אנטיפסטי וכו') במחיר של 1.9 אירו (כ-9 שקלים).
מה לגבי האיכות? במבחן הטעימות שלנו המוצרים זוכים לציון משובח, כיאה לאיטליה. המודל האיטלקי מוכיח, אם כן, שניתן למכור מוצרי מזון ושתייה בבתי קפה בזול (וכנראה עדיין להרוויח), במקום לשווק כריכים ב-30-40 שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.