זראסאי רוכשת 29 בנייני מגורים בברוקלין ב- 175מיליון דולר

ג'ואל וינר, בעל השליטה בזראסאי, יעביר לה את חלקו בפורטפוליו, בהיקף 15%, תמורת הקצאת מניות

חברת הנדל"ן המניב זראסאי גרופ (The Zarasai Group) מתכננת השקעה רחבת היקף של כ-175 מיליון דולר במסגרת עסקת בעלי עניין - רכישת פורטפוליו נכסים מקרן ההשקעות הפרטית Hudson ומידי בעל השליטה בזראסאי, ג'ואל וינר.

אתמול חתמה זראסאי, הפועלת בתחום הנדל"ן למגורים בניו יורק, על הסכם לרכישת מלוא החזקותיה של קרן Hudson (כ-85%) בפורטפוליו של 29 בנייני מגורים ברובע ברוקלין, והעבירה מקדמה של 10 מיליון דולר מסכום העסקה הכולל. העסקה משקפת לפורטפוליו שווי של כ-210 מיליון דולר, שביתרת ההחזקות בו (כ-15%) מחזיק כאמור בעל השליטה בזראסאי, ג'ואל וינר, הצפוי להעביר את החזקותיו בפורטפוליו כנגד הקצאת מניות.

בזראסאי מתכננים לממן את עיקר התמורה במימון בנקאי, והיא מנהלת בימים אלה מו"מ עם בנק אמריקאי על הלוואה של 125-135 מיליון דולר, בריבית שנתית של 3.25%-3.5%. את יתרת הסכום תשלם ממקורותיה.

הפורטפוליו הנרכש כולל 1,444 יחידות דיור, מרביתן מושכרות בשכר דירה מפוקח (Rent Stabilization), העומד בממוצע על כ-13 אלף דולר לשנה ליחידה.

זראסאי היא חלק מקבוצת Pinnacle של וינר, המחזיקה בכ-16 אלף יחידות דיור ונחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המניב למגורים הגדולות בניו יורק.

החברה הצטרפה לבורסה המקומית בשנה שעברה, כשגייסה לפעילותה כ-400 מיליון שקל באמצעות אג"ח. נכסיה כוללים כ-8,100 דירות במנהטן, בברוקלין, בברונקס ובקווינס. מאז שהצטרפה לבורסה ביצעה החברה כמה רכישות מוינר ומשותפיו.

את שלושת הרבעונים הראשונים של 2013 סיכמה זראסאי עם עלייה של 5.5% בהכנסותיה, שהגיעו לכ-48 מיליון דולר, אולם צמצום בהיקפים של השערוכים שרשמה ושל המימושים שביצעה, הוביל לצניחה של 54% ברווחיה לתקופה זו, שעמדו על כ-27 מיליון דולר. בתחילת השבוע הגישה החברה טיוטת תשקיף להנפקת סדרת אג"ח חדשה.