בורסת יפן עלתה 0.8% ושנגחאי 0.1%; רוב השווקים סגורים

מחזורי המסחר באסיה היו נמוכים ב-43% מהממוצע על רקע חופשת חג המולד ■ נעליה חיובית בוול סטריט, עליות בחוזים העתידיים ■ בוול סטריט ובאירופה לא יתקיים היום מסחר

רוב בורסות אסיה סגורות היום (ד') למסחר על רקע חג המולד והבורסות היחידות שנסחרו במזרח הן בורסות יפן ושנגחאי שרשמו עליות שערים קלות במסחר דליל ביותר. ברקע, הנעילה החיובית ביום המסחר המקוצר אמש בוול סטריט, ועליות שערים בחוזים העתידיים שעולים כעת עד 0.3%. בורסות אסיה סיימו אתמול בעליות בשיעור מירבי של 1.1%.

בורסת שנגחאי סיימה את המסחר היום בעלייה של 0.1% במחזורי מסחר הנמוכים ב-43% מהממוצע. המדד המוביל בסין צנח ב-7.5% השנה על רקע חששות כי צמצום אספקת הנזילות ע"י הבנק המרכזי תפגע בשוק המניות.

מדד הניקיי היפני סיים את המסחר בעלייה של 0.8% על רקע התחזקות הין מול הדולר. היצואניות הגדולות ביפן הובילו את המגמה החיובית.

בוול סטריט ננעל אתמול יום מסחר מקוצר בשעה 20:00 בעליות שערים של עד 0.4% על רקע נתוני מאקרו טובים: ההזמנות לסחורות בנות קיימא נובמבר עלו יותר מהצפי ומכירות הבתים ירדו אך עדיין מדובר במספרים הקרובים לקצב המכירות של 2008. מדדי הדאו ג'ונס ו-S&P 500 שברו עוד שיא.

בחוזים העתידיים בוול סטריט כן מתקיים מסחר היום והם רושמים עליות של עד 0.3%.