חוששים ממפולת? 4 סיבות למה להיכנס לשוק עכשיו

הריבית אפסית וצפויה להישאר ברמה אפסית עוד הרבה שנים, המשקיעים מפחדים, שוק הנדל"ן בארה"ב ימשיך להתאושש וגם - יש עדיין הרבה מאוד כסף מחוץ לשוק המניות

שוקי המניות של ארה"ב הולכים לסגור שנה פנטסטית במהלכה עלו מדדים מובילים ביותר מ-20% ומדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 פרצו לשיאים חדשים. חלק ניכר מהמשקיעים, באופן טבעי, חוששים כי 2014 תהיה שנה של מפולת בשווקים שעלולה למחוק את כל העליות של השנה-שנתיים האחרונות.

יש גם לא מעט אנליסטים המעריכים כי המגמה החיובית בוול סטריט צפויה להימשך ב-2014, אם הכלכלה תמשיך לצנוח בקצב סביב, רווחי החברות ימשיכו לגדול והריבית תישאר ברמה אפסית (אינפלציה לא נראית באופק...).

באתר THE DAILY CRUX מסביר Steve Sjuggerud למה דווקא כיום זה זמן נהדר להיכנס להשקעה במניות ומפרט 4 סיבות מרכזיות לכך.

1. הריבית אפסית וצפויה להישאר ברמה אפסית עוד הרבה שנים. הפדרל ריזרב צפוי לשמור על ריבית אפסית לפחות עד 2015 וכנראה שגם מעבר לה. בקיצור, הפד עושה כל שביכולתו לעזור לחברות לצמוח בקצב גבוה וזה טוב מאוד למשקיעי המניות.

2. שיעורי הריבית על משכנתאות מאוד נמוכים. נכון, בחודשים האחרונים עלתה הריבית על משכנתאות ויש לא מעט אנליסטים החוששים מעצירת התאוששות ענף הנדל"ן, אבל צריך לזכור שהריבית עדיין מאוד נמוכה בראייה הסטורית והיא כנראה תישאר נמוכה עוד הרבה זמן.

3. המשקיעים מפחדים. המשקיעים מפוחדים בגלל שהמדדים עלו לשיאים חדשים ויש להם עוד הרבה סיבות לפחד - עליית התשואות על אג"ח, הגרעון הגדול, החוב הלאומי, הפוליטיקאים, המצב בסוריה ועוד ועוד...אבל פחד הוא טוב! בורסות עולות בדרך כלל על "קיר של דאגות". משקיע צריך להיות מודאג כשאין שום חששות באופק.

4. יש עדיין הרבה מאוד כסף מחוץ לשוק המניות. נתון מדהים אבל כנראה נכון. יש לא מעט ראיות לכך שהרבה מאוד משקיעים לא נכנסו לשוק, מכל מיני סיבות (למשל - אחוזי הצפייה ב-CNBC, או שיחות סלון בהם כמעט אף אחד לא מדבר על שוק המניות). וזה אומר שיש עוד הרבה מרחב לעליות. השוק נופל כמעט תמיד כשלא נותרו יותר קונים.