אפשר לומר שכבר התרגלנו, לצערנו, לשלם יותר, ולפעמים הרבה יותר לעומת המחירים בארה"ב או באירופה. מגוון תירוצים מעגנים את הפערים, אולם נדמה שהתשובה העיקרית היא פשוט כי אפשר. ולא מדובר רק על מוצרי ג'ילט שעולים מאות אחוזים יותר בישראל או פריטי ביגוד ומוצרי חשמל. הפעם מדובר במוצר קטן ושולי יותר: מגבונים לניקוי מסכים ומשקפיים.
המוצר, smart clean, של המותג שופרסל עלה לצרכן ע' 16.57 שקל, עבור אריזה ובה 24 יחידות. המוצר, מיוצר בארץ, כך שתירוצים לעלויות שינוע או יבוא לא רלוונטיות. אותו ע' הזדמן להולנד, שם ביקש לרכוש מוצר זהה: הוא נכנס לרשת שיווק גדולה ובחר בפריט מתוצרת מותג פרטי (ALBERT HEIJN), וגם הוא מתוצרת מקומית.
האריזה ההולנדית מכילה 30 מגבונים והמחיר שלה עגול בהרבה: 1 אירו, קצת פחות מ-5 שקלים. אם נפשט את המחיר ששילם ע' בארץ לעומת המחיר ששילם בהולנד הרי שכל מגבון עלה לו בישראל כמעט 70 אגורות בשעה שכל מגבון הולנדי עלה 16 אגורות: פער של 440%. אם לא די בכך, ציין ע' כי המוצר ההולנדי, הזול בהרבה היה יעיל ואיכותי יותר מזה .
ומה אומרים בשופרסל? "נבדוק את הנושא, ובמידת הצורך המחיר יתוקן".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.