ההמלצות החמות: מניות מנצחות שיכולות להמשיך לעלות

הנה שלוש מניות שהצטיינו בשנה האחרונה, מתוך מדד 500 S&P שהיה חיובי בכללותו, ואמורות לבלוט גם ב-2014

זו הייתה שנה ענקית למדד S&P 500 , ולקבוצה נבחרת של מניות 2013 הייתה שנה של ספר שיאים. נכון לרגע כתיבת הדברים, תשע מניות החזירו השנה למשקיעים 100% ויותר. הנה הרשימה: נטפליקס (NFLX, נאסד"ק) - 300%; בסט ביי (BBY, ניו יורק) - 255%; מיקרון (MU, נאסד"ק) - 240%; דלתא (DAL, ניו יורק) - 130%; סלג'ין (CELG, נאסד"ק) - 109%; בוסטון סיינטיפיק (BSX, ניו יורק) - 102%; יאהו (YHOO, נאסד"ק) - 102%; היולט פקארד (HPQ, ניו יורק) - 101%; לינקולן נשיונל (LNC, ניו יורק) - 100%.

עוד שש מניות רשמו השנה עליות של מעל 90%. אבל שאלת מיליון הדולר של המשקיעים כעת היא לא אלו מניות עלו בשנה היוצאת, אלא מה המניות הולכות לעשות ב-2014. הנה סקירה של שלוש ממניות S&P שהצטיינו בשנה האחרונה, ואמורות להצטיין גם בשנה החדשה.

היולט פקארד: פוטנציאל דיבידנד מדהים

סימול מניה: HPQ

תשואה מתחילת השנה: 101%

כל אלו שהטילו ספק במפנה שעברה היולט פקארד התבררו כטועים מאוד ב-2013, כאשר מניית הטכנולוגיה הזו הכפילה את עצמה.

ולמרות ש-2013 התאפיינה בהחלט בהמשך ירידת ההכנסות של ענקית הטק הזו, ברור גם שהמנכ"לית, מג וויטמן, הוכיחה לכל הפחות ש-HP לא הולכת להיעלם בעתיד הקרוב.

זה לא רק סיפור של הישרדות, מפני שאפילו אחרי ריצה מדהימה של 100% ב-2013, המניה עדיין נסחרת במכפיל רווח חזוי של 7.5 בסך הכול.

HP יכולה עדיין להיות ערך טוב לטווח ארוך, בייחוד אם לוקחים בחשבון את פוטנציאל הדיבידנד. המניה מניבה כעת 2% גם אחרי הריצה שלה, ואם התחזיות ל-2014 יהיו נכונות, הדיבידנד הוא בסך הכול 16% מהרווחים. זה אומר שאם וויטמן ומועצת המנהלים ירצו, הם יוכלו להכפיל בקלות את הדיבידנד בשנתיים-שלוש הבאות.

אם נוסיף צבירת מזומנים של 12.1 מיליארד דולר ותזרים מזומנים תפעולי שנתי של מעל 10 מיליארד דולר, יש לנו מקרה משכנע של יציבות.

אני לא מעמיד פנים שאני מאמין של-HP יש עוד אפסייד של 100% מכאן, אבל פוטנציאל העלייה של הדיבידנד מדהים, והתמחור עדיין הוגן עבור ענקית טכנולוגיה. אם הכלכלה תמשיך להשתפר והוצאות העסקים יחזרו לעלות, המשקיעים יוכלו לראות עוד ביצועים טובים של המניה הזו.

נטפליקס: מניית מומנטום גבוה

סימול מניה: NFLX

תשואה מתחילת השנה: 300%

עם תשואה של 300% ב-2013 ומכפיל רווח עתידי של כ-100, קל לומר שנטפליקס סובלת מקניית-יתר. וזה מה שדובים רבים אומרים זה חודשים... עם מעט מאוד הצלחה.

רק שתבינו - בסוף נובמבר 6.5 מיליון מניות של נטפליקס הוחזקו בפוזיציות חסר (שורט), ירידה מ-14.1 מיליון מניות שהוחזקו בחסר בתחילת השנה. לכן, חלק מהקפיצה במניית נטפליקס נבע אמנם מסגירת החזקות חסר, אבל רבים מהדובים כבר נעלמו לפני חודשים.

אפילו אחרי הריצה שלה, אנליסטים היו יותר שוריים לגבי נטפליקס. בנובמבר ביירד העלתה את ההמלצה שלה לנטפליקס ל"ביצוע יתר" ואת מחיר היעד שלה למניה ל-420 דולר.

נכון, זו רק עלייה של 12% מהרמה הנוכחית, ויכול להיות שיש קצף במניה אחרי הריצה שלה, אבל אחרי שרואים מה החברה הזו עושה - צמיחה בינלאומית מהירה, תכניות שזכו לשבחי מבקרים וזיכו את החברה בפרס אמי ב-2013, והכנסות שצומחות ב-20% בשנה כמו שעון שווייצרי למרות התחרות המתגברת בלי הפסקה - מבינים שהסיפור הזה אולי לא גמור.

לא הייתי מהמר על עוד עלייה של 300% במניה ב-2014, אבל גם לא הייתי מזלזל במניית המומנטום הגבוה הזו בשנה החדשה.

סלג'ין: אפסייד אדיר בצנרת

סימול מניה: CELG

תשואה מתחילת השנה: 109%

זוהי המניה הנכונה בעיתוי הנכון. חברת הביוטק הזו נשמעת מסובכת כשמבררים מהם המוצרים שלה, כולל טיפולים מתוחכמים בסרטן ומחלות שקשורות לדלקות, אבל מבט פשוט על הביצועים הבסיסיים מספר לנו את כל מה שאנחנו צריכים לדעת.

ההכנסות בשנת העסקים 2013 אמורות להיות 6.4 מיליארד דולר, לעומת 5.5 מיליארד דולר ב-2012 וכמעט פי שניים מ-3.6 מיליארד דולר ב-2010. הרווחים מרשימים אפילו יותר, עם גידול צפוי של מעל 60% בשנה היוצאת, לכ-5.4 דולר למניה - כמעט פי שלושה מ-1.88 דולר למניה ב-2010.

אפשר לדבר כמה שתרצו על הניסויים הקליניים בתרופות מיאלומה (סרטן פלזמה) ועל פוטנציאל הצמיחה הודות לבייבי-בומרס המזדקנים שיהיו מקור לביקוש גדול יותר למוצרי סלג'ין בהמשך הדרך, אבל המספרים מספקים את ההוכחה הקונקרטית שהמניה הזו שווה את הדיבורים.

רק לפני כמה שבועות הודיעה סלג'ין על שותפות עם OncoMed, לפיתוח משותף של שש תרופות פוטנציאליות לסרטן - מה שיכול ליצור אפסייד אדיר בעתיד. עם צנרת פיתוחים גדושה, מומנטום רווחיות אדיר ומכפיל סביר למדי של 24 לרווח העתידי, יש סיכוי טוב שאנחנו רואים רק את ההתחלה של מה שהמניה הזו יכולה להציע.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2013