אמן מתעניינת ברכישת נס ישראל לפי 200 מ' ש'

החברה עברה באחרונה הליך קיצוצים תחת המנכ"ל החדש-ישן, שחר אפעל ■ בנס מכחישים שהפעילות למכירה: "לא היו דברים מעולם, הכול ספקולציות"

על רקע הקשיים בשוק שירותי המחשוב הישראלי, ל"גלובס" נודע על הצעה לרכישת הפעילות של חברת נס בישראל. חברת אמן, בניהולו של בן פסטרנק, הגישה הצעה בגובה כ-200 מיליון שקל, קרוב לסדרי הגודל בהם הוערכה נס ישראל בעבר. בנס טוענים היום רשמית שהפעילות אינה למכירה. עם זאת, עשויים שם לפנות לחיפוש רוכשים פוטנציאלים מעבר לים, במידה שאכן יחליטו למכור את הפעילות.

ההיסטוריה של נס ישראל מלאה בניסיונות לבדל את הפעילות המקומית -שלאורך השנים סבלה מרווחיות נמוכה ושוק קשה יחסית - משאר פעילויות החברה. מאז נרכשה החברה על ידי קרן CVCI באמצע 2011, קשה לאמוד במדויק את היקפי המכירות שלה בישראל. אולם, כל עוד הייתה ציבורית, היוו המכירות של נס ישראל כ-40% מהכנסות החברה העולמית, מה שהתבטא ב-200-250 מיליון דולר בשנים 2010-2011.

לפני כחודשיים החזירה החברה את המנהל הוותיק, שחר אפעל, לתפקיד המנכ"ל לאחר חמש שנים בהן כיהן בתפקידים אחרים בנס ישראל, וכן פעל במסגרת בנק השקעות שהקים - Quantum Wave. אפעל צבר בשנתיים האחרונות ניסיון במכירת פעילות טכנולוגית במספר חברות סטארט-אפ, מה שמעלה את ההשערות בשוק המחשוב המקומי, כי בנס רואים בו לא רק מנהל מנוסה, אלא גם "איש מכירות" פוטנציאלי למקרה שתגיע ההזדמנות המתאימה.

תקופה קשה לשוק המחשוב

המהלך הראשוני של אפעל היה רה-ארגון שכלל קיצוץ של עשרות מנהלים בחברה, וככל הנראה הקיצוצים בפעילות לא נעצרו שם. נס אינה היחידה שסובלת מתקופה קשה - שוק המחשוב הישראלי לא צפוי להציג מגמת צמיחה משמעותית ב-2014, לאחר שגם 2013 לא הייתה שנה פשוטה מבחינה זו. כך, שרוב החברות בשוק זה צפויות לצמצם את היקפי הפעילות, אם על ידי פיטורים, קונסולידציה או הורדת מחירים.

אפעל מסר בתגובה כי "לא היו דברים מעולם. אין פניות ואין מצגות למכירת הפעילות, הכול ספקולציות. המנדט היחידי שלי הוא לעשות את הפעילות יותר טובה". פסטרנק סירב להתייחס לדברים.