עליות באסיה; הין החלש דחף את טוקיו להמשך עליות

בבורסות של אוסטרליה והונג קונג לא מתקיים היום מסחר ■ בורסת שנחאי בירידות

המסחר במרבית בורסות אסיה ננעל היום (ה') בעליות, בהובלת הבורסה של טוקיו שהתקדמה על רקע החלשות הין היפני. בבורסות של אוסטרליה והונג קונג לא התקיים היום מסחר.

היום יחזרו המשקיעים בוול סטריט לפעול. למרות שנותר עוד כשבוע לשנת ההשקעות 2013 ניתן כבר עתה לקבוע בבירור כי מדובר בשנה מוצלחת ביותר למשקיעים בשוקי המניות. מדדי המניות המובילים בעולם עלו השנה בשיעורים דו-ספרתיים נאים, וכעת נשאלת השאלה מהו פוטנציאל התשואה שלהם לשנת 2014.

אם לשפוט לפי נתוני העבר של השוק האמריקאי, בשנים שבהן הושגה תשואה חיובית של יותר מ-20% המומנטום החיובי נשמר גם בשנה העוקבת. בבחינת ביצועי שוק המניות בארה"ב משנת 1871 עולה, כי ההסתברות לתשואה חיובית בשנים אלה עומדת על כ-80% - שיעור גבוה יותר מההסתברות לתשואה חיובית בשנה "רגילה". מעבר לסיכוי הגבוה יותר להשגת תשואה חיובית, התשואה בפועל בשנים אלה (12.2%) הייתה גבוהה מהתשואה הממוצעת של שוק המניות לאורך זמן (קרוב ל-10%).

"הערכות שהפדרל ריזרב ימשיך בצמצום רכישות האג"ח מחזקות את הדולר ומחלישות את הין וזה טוב למניות בטוקיו", אמר לבלומברג Hitoshi Asaoka, מנהל השקעות בטוקיו.

הערכות רשמיות שפורסמו היום בסין מציינות שהכלכלה צפויה להתרחב ב-7.6% ב-2013 לעומת יעד ממשלתי לצמיחה של 7.5%.

טויוטה מוטור בלטה בעלייה של יותר מ-3% בטוקיו. מניית SoftBank עולתה ב-1.4% על רקע דיווחים כי החברה תגייס כסף על מנת לרכוש את טי-מובייל US.