בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים; פריז טיפסה 1.4%

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות קלות על רקע העלייה בתשואה על האג"ח ל-10 שנים ■ בורסת סין זינקה ב-1.4%

בורסות אירופה ננעלו היום בעליות שערים ביומו האחרון (ו') של שבוע המסחר העולמי, שבוע שהיה מקוצר בשל חג המולד. העליות באירופה באות בהמשך לנעילה חיובית ברוב בורסות אסיה, ולעליות בסיום המסחר בוול סטריט אמש.

מדד היורו סטוקס 600 טיפס ב-1.1% ביום השישי ברציפות לאחר נתוני מאקרו טובים בארה"ב אמש. המדד משלים זינוק של 17% מתחילת השנה. ביום שלישי, יום המסחר המלא האחרון באירופה, המדדים השלימו ראלי בן 5 ימים - הארוך ביותר מאז יולי ובדרך לתשואה השנתית הגבוהה ביותר מאז 2009.

נעילה חיובית באסיה

בורסות אסיה נסחרו היום בעליות שערים, בהמשך לנעילה החיובית בוול סטריט אמש ועל רקע נתוני מאקרו מעורבים שפורסמו היום ביבשת. בורסת סין זינקה ב-1.4% והובילה את העליות. רוב בורסות אסיה לא נסחרו אתמול, ואלה שכן סיימו בירידות שערים.

בוול סטריט ננעלו אמש המדדים בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.75%. מדד ה-S&P 500 ננעל בשיא חדש בפעם ה-44 השנה והדאו ג'ונס כבש שיא חדש בפעם ה-50 השנה. לאווירה האופטימית בוול סטריט תרמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות, שרשמו את הירידה החדה ביותר מזה 13 חודשים.

היום במסחר במזרח יפן רשמה בתחילה ירידות על רקע נתוני מאקרו מעורבים שפורסמו במדינה, אבל בסיום הצליחה לעלות בשיעור מזערי. מדד המחירים לצרכן עלה בנובמבר ב-1.2%, יותר מהתחזיות המוקדמות לעלייה של 1.1% במונחים שנתיים. זו עלייה שישית ברציפות במדדי המחירים ביפן שמקרבת ליעד אינפלציה ממשלתי של 2%. נתונים חזקים מפחיתים את הסיכויים להגברת המדיניות המוניטרית המקלה של הבנק המרכזי ביפן והזרמת הנזילות כדי להחליש את הין.

בורסת שנגחאי זינקה היום לאחר ירידה בשיעור הריבית הבינבנקאית מ-5.33% ל-5.06%, מה שמעודד את המשקיעים שמחפשים נזילות. הריבית הזו טיפסה במשך כל השבוע החולף, והיום, כאמור, נרשמה ירידה ראשונה.

נתוני אחרים בסין מצביעים על עלייה שלך 0.1% בתפוקה התעשייתית בנובמבר, מתחת לתחזיות לעלייה של 0.3% שצפו אנליסטים. המכירות הקמעונאיות בסין עלו ב-4% במונחים שנתיים.

מדד ה-MSCI אסיה עלה היום ב-0.3%, והשלים זינוק של יותר מ-6% מתחילת השנה.