נעילה שלילית באירופה; מניית פיאט זינקה 16%

בטוקיו לא התקיים היום מסחר ■ מדד מנהלי הרכש בגוש האירו עלה בחודש דצמבר ל-52.7 נקודות לעומת 51.6 נקודות בנובמבר, לפי דיווח של חברת המחקר Markit

בורסות אירופה חתמו את יום המסחר הראשון של שנת 2014 (ה') בירידות שערים. זאת לאחר נתוני מדד מנהלי הרכש בגוש האירו ולאור מגמה שלילית בוול סטריט. מדד הבנצ'מרק האירופי, הסטוקס 600, סיים בירידה של 0.7%.

בתחום המאקרו, מדד מנהלי הרכש בגוש האירו עלה בחודש דצמבר ל-52.7 נקודות לעומת 51.6 נקודות בנובמבר, לפי דיווח של חברת המחקר Markit.

מניית פיאט זינקה בכ-16% לאחר שיצרנית כלי הרכב האיטלקית הסכימה לרכוש את יתרת מניות קרייזלר בכ-4.35 מיליארד דולר.

בורסות אסיה פתחו את 2014 במגמה מעורבת לאחר פרסום נתון מאקרו חלש יחסית בסין. בטוקיו לא התקיים היום מסחר.

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש עמד בדצמבר ברמה של 51 נקודות לעומת צפי כלכלנים ל-51.2 נקודות ולעומת 51.4 נקודות בנובמבר.

בפרסום נוסף דיווחו HSBC ו-Markit Economics כי מדד מנהלי הרכש של התעשייה בסין ירד בדצמבר ל-50.5 נקודות לעומת 50.8 נקודות בנובמבר.

"הסיפור לטווח ארוך בסין הוא חיובי אולם הכאבים של הרפורמות האחרונות מורגשים בכלכלה והם ימשיכו כנראה להשפיע על השווקים בטווח הקרוב", אמר לבלומברג גארי דוגאן, מנהל השקעות בסינגפור.

מניות יונדאי וקיה רשמו ירידות חדות בסיאול לאחר שפרסמו תחזית מכירות חלשה ביותר. מניות BHP ביליטון וריו-טינטו רשמו עליות בסידני.