סטארט-אפ בשבוע: האתר שיסייע לכם להתאים את הבגדים

באתר של wishi חברים שלכם יעזרו להרכיב מלתחה חדשה: מעלים תמונות של כל הפריטים במלתחה האישית, וגולשים אחרים עם חוש סטייל יכולים להתאים בין הבגדים הללו כדי ליצור שילוב מוצלח

הרקע: "כאשר השותפה שלי, הילה אנג'ל, עברה לתל אביב מירושלים, לא היה לה סטייל", כך מספרת ליה כסלו מהסטארט-אפ wishi.me, "במקרה גר איתה בדירה שותף שהיה סטייליסט, והוא עזר לה לבחור את הבגדים. כשהוא עזב, היה לה מאוד חסר סטייליסט צמוד, אבל היא לא יכלה להרשות לעצמה פינוק כזה. היא חשבה איך להוביל למצב שבו סטיילינג יהיה נגיש לכל אחד".

השוק: שירות סטיילינג פרטי עולה מאות ואף אלפי שקלים ולכן אינו רלוונטי לרוב הקהל. לרוב נסתפק בעצה של חבר או חברה. בשוק האופנה המקוון פועלים כמיליון (!) בלוגים ובהם עצות אופנתיות, שאינן מותאמות אישית. יש גם אתרים בהם ניתן להעלות תמונה ב'לוק' מסוים ולקבל תשובה כנה - האם הלבוש מחמיא. יש תוכנות ל"ניהול" ארון הבגדים. בשורה התחתונה - אין אלגוריתם שיודע להרכיב שילוב בגדים מושלם. גם וישי לא עושה זאת בעזרת אלגוריתם, אלא בעזרת קהילה.

המוצר: באתר של וישי, נשים (בינתיים האתר מיועד בעיקר לנשים) יכולות להעלות תמונות של כל הפריטים במלתחה שלהן, וגולשים אחרים, שיש להם חוש סטייל, יכולים להתאים בין הבגדים הללו כדי ליצור שילוב מוצלח, ואף להציע לאותה גולשת לרכוש פריטים נוספים, שיתאימו לסגנון ולתקציב שלה וישתלבו בתוך 'לוק' מסוים.

תוכנה ייחודית שפיתחה החברה מאפשרת לצלם את הבגדים על כל רקע, אך הם יופיעו על רקע לבן. בעזרת התהליך הפשוט הזה, הגולשים יכולים להתרשם מהמלתחה, גם כאשר הצילום אינו מקצועי.

לאחר הצגת הארון תוכלו לשלוח בקשה אל הקהילה המקוונת, למשל: "הציעו לי סטיילינג למסיבת לא פורמלית בערב אביבי". הגולשים בעלי הסטייל באתר יתחילו לעבוד, יגררו פריטים מן הארון שלכם וישחקו איתם כמו עם מגזרות נייר על בובה, עד ליצירת מראה מושלם.

- יש לכם חלוקה מספיק טובה בין מעוניינים בעצות לבין מציעי עצות?

דן כרמון, מנכ"ל החברה: "כן. זו הייתה אחת ההפתעות. יש לנו היום כ-150 אלף גולשים פעילים, והחלוקה היא בערך חצי חצי. נראה שיש אנשים שמאוד נלהבים לייעץ, וזה גם משחק בשבילם".

- איך הגולשים האחרים יודעים איך אני ספציפית נראית בבגד מסוים?

"אם התחברת דרך פייסבוק, וכך רוב המשתמשים שלנו מתחברים לאתר, אנחנו מציגים גם את התמונות שלך כדי שהגולשים שמנסים לעזור לך יוכלו לראות את מבנה הגוף ואת האופי והסגנון הקיימים. בכוונה לא הצענו ביצוע הסטיילנג על גבי תמונה שלך. זה מסבך את התהליך וגם עלול להביך חלק מן הגולשות. ראינו שרובן לא רואות בזה צורך. אם יש לך בגד בארון, הוא כנראה במידה שלך".

השימוש הבסיסי באתר הוא חינמי. בהמשך הדרך עשויים לצמוח באתר "כוכבי" סטיילינג שיצליחו ליצור לעצמם מוניטין ואולי גם לגבות תשלום מסוים עבור השירות. באתר יש הזדמנויות עסקיות נוספות. למשל, כאשר משלבים בסטייל המומלץ גם פריטים שכדאי לרכוש, חברות מסחריות יכולות לשלם כדי להיות מקודמות באתר כאופציות הראשונות שעולות בחיפוש הפריטים האלה.

שלב בפעילות: החברה הצליחה, עם תקציב אפסי, להגיע להישגים נאים, לרבות שיתוף פעולה עם בית הספר לאופנה פארסונס, שמוכר לצופי תוכנית הטלוויזיה 'פרויקט מסלול'. "הם קוראים לוישי 'העתיד של סטיילינג אונליין', אומרת כסלו, "אנחנו עושים שם הרצאות, נותנים הטבות לסטודנטים שלהם, וגם אלמנטים ייחודיי במוצר שרק סטודנטים של פארסונס יכולים להשתמש בהם".

החברה ביצעה פעילות קידום מכירות בשבוע האופנה בניו יורק. "לא יכולנו להרשות לעצמנו להיכנס למתחם העיקרי של האירוע, ולכן שתי נשות השיווק שלנו רצו בין תחנות הסאבווי לבושות בחולצות שלנו ועניינו אנשים באתר".

גיוסי הון: החברה צמחה בחממת המדיה JVP, בתקציב של החממה והמדען הראשי וקיבלה השקעה מקרן Wekix. "חממת המדיה JVP היא חממה מאוד מיוחדת ומרשימה", אומרת כסלו, "היתרון שלה קשור לתמיכה של השותפים, לקשרים הבינלאומיים ולחשיפה לכל אדם משמעותי שמגיע לארץ".

השלב הבא: המידע הנאסף בוישי יכול לשמש חברות אופנה כדי לחזות טרנדים. עד סוף השנה ניתן יהיה לרוכש פריטים שונים דרך האתר.