נעילה חיובית באירופה; עליה חדה במחירי הבתים באנגליה

בורסת טוקיו סגורה גם היום ■ מגמה מעורבת בוול סטריט לקראת נאום ברננקי

יום המסחר (ו') בבורסות אירופה נחתם בעליות קלות במדדים המובילים, לאחר מגמה מעורבת בפתיחה. זאת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות. כעת נרשמת מגמה מעורבת בוול סטריט לקראת נאומו של יו"ר הפד בן ברננקי.

באנגליה דווח היום כי מחירי הבתים והדירות עלו בדצמבר ב-1.4% בהשוואה לחודש נובמבר, שבו נרשמה עלייה של 0.6%. מדובר בשיא חדש במחירי הבתים בממלכה בחמש וחצי השנים האחרונות, לפי נתוני חברת המשכנתאות Nationwide.

היום באירופה לא התפרסמו נתוני מאקרו חשובים.

יום המסחר בבורסות אסיה נסגר בירידות שערים, לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים אתמול במגמה שלילית. בטוקיו לא התקיים מסחר גם היום והפעילים שם ישובו לבורסה ביום שני.

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים עמד בדצמבר על 54.6 נקודות לעומת 56 נקודות בנובמבר.

כאמור, יום המסחר הראשון של שנת 2014 נחתם בוול סטריט בירידות שערים. המשקיעים חזרו לפעילות אחרי ששלשום לא התקיים מסחר לרגל חגיגות השנה החדשה.

"יותר אנשים חוששים, כמונו, מפני אפשרות של תיקון, בעוד השווקים הפכו להיות יקרים מדי", אומר אוליבר וואלין, מנהל השקעות בחברת Octopus Investments. "השאלה הגדולה היא מתי לתזמן את התיקון. הרבה אנשים מוכנים להמשיך בראלי הזה אך הם עצבניים באותה מידה".

בזירת המאקרו בארה"ב פורסמו אתמול לפני הפתיחה תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-30 בדצמבר, שרשמו ירידה לרמה של 339 אלף, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לירידה חדה יותר לרמה של 334 אלף. ממוצע תביעות האבטלה בחודש האחרון רשם עלייה של 8,500.בנוסף, תביעות האבטלה המתמשכות ירדו ב-98 אלף לרמה מתואמת עונתיות של 2.83 מיליון, בשבוע שהסתיים ב-21 בדצמבר. נתון זה מתייחס למספר האנשים שכבר מקבלים דמי אבטלה באופן קבוע.

אחרי הפתיחה פורסם מדדי מנהלי הרכש (ISM) לחודש דצמבר, שירד לרמה של 57 נקודות, לעומת קריאה של 57.3 נקודות בנובמבר ומעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על ירידה ל-56.9 נקודות מ-57.3 נקודות בנובמבר. הוצאות הבנייה לנובמבר עלו ב-1%, מעל צפי האנליסטים לעלייה של 0.8%, כמו בחודש הקודם.

"אי אפשר לסמוך על סין שתתרום לצמיחה המשק העולמי כל עוד היא עוברת רפורמות משמעותיות בכלכלה. גם נתוני המאקרו האחרונים לא מרשימים במיוחד כך שזה טבעי ששוקי המניות יעברו תיקון", אמר לבלומברג דאי מינג, מנהל השקעות בשנחאי.

מניית סמסונג אלקטרוניקס ירדה בעוד 1% לאחר צניחה של 5% אתמול על רקע חששות מההאטה בצמיחת חטיבת המובייל של החברה.