בנק ישראל התערב במסחר והדולר היציג קפץ ל-3.5 שקלים

בנק ישראל המשיך גם היום להתערב ורכש במהלך המסחר כ-50-100 מיליון דולר במטרה להחליש את השקל

השקל המשיך לאבד גובה היום בשוק המט"ח, כשהדולר היציג נקבע בעלייה של כ-0.5% לרמה של 3.504 שקלים ואילו האירו רשם עלייה של כ-0.1% לרמה של 4.777 שקלים.

בנק ישראל המשיך גם היום להתערב במסחר ורכש במהלך המסחר כ-50-100 מיליון דולר במטרה להחליש את השקל.

בעולם נסחר האירו סביב רמה של 1.365 דולרים.

בינתיים, יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות שערים, לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים אתמול במגמה שלילית. באירופה המגמה מעורבת ובמסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק נרשמת יציבות. בטוקיו לא התקיים מסחר גם היום והפעילים שם ישובו לבורסה ביום שני.

אתמול נרשמה מגמה מעורבת בשוק המט"ח. הדולר היציג התחזק בכ-0.4% לרמה של 3.486 שקלים, לאחר שבנק ישראל התערב במסחר. האירו היציג, מנגד, נחלש בכ-0.2% ונקבע ברמה של 4.773 שקלים.

גורמים בשוק המט"ח מסרו ל"גלובס" כי בנק ישראל קנה יותר מ-250 מיליון דולר בשני סבבים. "כרגע זה עובד להם כי הדולר מתחזק בכל העולם הבוקר ולהרבה גופים אין פוזיציות כיוון שזו תחילת שנה", אמר ל"גלובס" סוחר בכיר בשוק המט"ח. "מצד שני, פרופ' אקשטיין אולי רצה לברך אבל יצא מקלל. להגיד שלדעתו צריך לקבוע רצפה של 3.3-3.4 שקלים לדולר זה רק מפגין חולשה, כי זה שער נמוך משער השוק. אני לא זוכר שהשווייצרים או הצ'כים שמו ריצפה נמוכה משער השוק. זה פשוט 'שיווק' לא נכון של רעיון הרצפה. בכל מקרה, המשך ההתעסקות התקשורתית בנושא מן הסתם מגביר את הלחץ על בנק ישראל לעשות משהו ואולי זה מה שעומד מאחורי ההתערבות היחסית חריגה בגודלה אתמול".