ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה היום (א') את תכניות המתאר הארציות של חברת נמלי ישראל להקמת הנמלים החדשים, נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד, בהשקעה של מעל 4 מיליארד שקל כל אחד.
על-פי הנוהל יהפוך אישור וועדת השרים באופן אוטומטי לאישור ממשלה, זאת אם לא יוגש ערר על ההחלטה על-ידי אחד מחברי וועדת השרים בתוך שבועיים מהיום.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ ברך על אישור התוכניות ואמר כי "הרפורמה בנמלים ממשיכה להתקדם במלוא התנופה". מנכ"ל חברת נמלי ישראל (חנ"י) שלמה בריימן אמר כי "מדובר באבן דרך היסטורית בתהליך שמובילה חברת נמלי ישראל בשנים האחרונות מאז הציגה את תכנית האב האסטרטגית לפיתוח הנמלים בשנת 2006". בריימן ציין כי חנ"י החלה השנה באגירה מקדמית של אבן לשוברי הגלים, ומפעלים כבר נערכים לייצור קוביות הבטון "על-מנת לאפשר, בהינתן האות, להתחיל בבניית הנמלים".
אישור וועדת השרים היום מביא לסיומו של תהליך תכנוני מקיף, רב תחומי ומקצועי שהובל ע"י הגורמים המקצועיים בחברת נמלי ישראל: מיכל טוכלר-אהרוני ראש היחידה לתכנון סטטוטורי, יואב צוקרמן, סמנכ"ל הפיתוח ודב פרולינגר, ראש המערך לתכנון אסטרטגי.
בחברת נמלי ישראל מצויים כיום בעיצומו של המכרז להקמת הנמלים המצוי בשלב ההצעה הטכנית. במקביל נמשך שלב המיון המוקדם (PQ) במכרז לבחירת המפעיל הגלובלי (Global Operator) לנמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד. ארבע חברות הפעלה בינלאומיות בהן 2 מהעשירייה הראשונה בעולם בתחום, הגישו מועמדותן: חברת TIL מהולנד שבבעלות MSC חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם, קבוצת EUROGATE הגרמנית מפעילת מסופי מכולות הגדולה באירופה, חברת ICTSI הפיליפינית המפעילה מסופי מכולות ברחבי העולם וקבוצת Bolloré מצרפת שבבעלותה חברת הפעלת מסופי מכולות מהגדולות באפריקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.