נעילה מעורבת באירופה; מגזר השירותים התרחב פחות מהצפי

מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים רשם קריאה של 51 נקודות - מתחת לצפי בשוק ■ בסין דיווחו היום HSBC וחברת Markit Economics כי מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים שלהם ירד בדצמבר לרמה של 50.9 נקודות

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ב') במגמה מעורבת, לאחר שרוב שעות המסחר התנהלו במגמה חיובית. המשקיעים הגיבו בעיקר לנתונים בסקטור השירותים שפורסמו היום בגוש האירו ובוול סטריט, שם המסחר מתנהל בירידות שערים.

בזירת המאקרו פורסמו היום ברחבי גוש האירו נתוני מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים. מדד מנהלי הרכש הכללי של גוש האירו רשם קריאה של 51 נקודות בדצמבר, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 51.2 נקודות. מגזר השירותים באיטליה המשיך להתכווץ, כאשר המדד רשם קריאה של 47.9 נקודות, בעוד בספרד המדד טיפס לרמה של 54.2 נקודות, מעל הצפי בשוק.

ג'ורג' אוסבורן, שר האוצר הבריטי, אמר היום כי יש לבצע קיצוץ בהיקף של כ-41 מיליארד דולר בהוצאות הממשלה. בגרמניה, הקאנצלרית אנגלה מרקל נפצעה ושברה את האגן בתאונת סקי בחופשה באלפים השוויצרים.

מרבית האנליסטים בשוק צופים כי שנת 2014 תהיה השנה שבה כלכלת ארה"ב תתאושש בקצב מהיר יותר, עניין שיגרור ביצועים טובים בשוק המניות וכאב ראש גדול למחזיקי הזהב והאג"ח הממשלתיות של ארה"ב. בניגוד לקונצנוזס, עימאד מוסטקה, אסטרטג השקעות בחברת NOAH Capital Markets, צופה דווקא קריסה בשוק המניות וראלי בשוק האג"ח הממשלתיות.

באופן ספציפי יותר, מוסטקה צופה כי שוק המניות האמריקאי יקרוס בשיעור של כ-15%-20% ב-2014, מחיר הזהב יזנק ביותר מ-20% לרמה של 1,500 דולר לאונקייה ותשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ארה"ב יצנחו לרמה של 1.5% לעומת הרמות הנוכחיות סביב 3%. זאת, כאשר המשקיעים יפנימו שהשוק מתומחר גבוה מדי.

בבורסות אסיה נרשמו היום (ב') ירידות חדות לאחר פרסום נתון מאקרו מאכזב בסין ועל רקע המשך מימושי רווחים.

בסין דיווחו היום HSBC וחברת Markit Economics כי מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים שלהם ירד בדצמבר לרמה של 50.9 נקודות לעומת 52.5 נקודות בנובמבר.

"לדעתנו תהיה שנה של התבססות והתגבשות בשווקים. כלכלת סין מאטה על רקע הרפורמות אולם אנו מעריכים שהצמיחה בסין תהיה גבוהה יותר מ-7% גם השנה", אמר לבלומברג מאת'יו שרודר, מנהל השקעות בסידני.

בטוקיו רשמו מניות טויוטה מוטור, מאזדה מוטור וסוזוקי מוטור ירידות של יותר מ-1% ואילו סופטבנק איבדה מערכה 2.7% על רקע חיתוך בדירוג של ספרינג הנמצאת בשליטתה.