נעילה חיובית בבורסות אירופה: צרפת וגרמניה עלו ב-0.8%

מספר המובטלים בגרמניה ירד ב-15,000 בחודש דצמבר אך שיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.9% ■ האינפלציה בגוש האירו עלתה פחות מהצפי ■ מדד אמון הצרכנים בצרפת עלה ל-85 נקודות בדצמבר

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות בעקבות נתוני מאקרו טובים בגרמניה ובצרפת. שתי הבורסות סיימו בעלייה של 0.8% כל אחת. ברקע, עליות בוול סטריט ונעילה מעורבת באסיה.

מדד הסטוקס 600 ננעל בעליות קלות לאחר שסיים את 2013 בעלייה של 17%, בעיקר בזכות המדיניות המוניטארית המרחיבה של הבנק המרכזי האירופי.

הפתעה בגרמניה. לראשונה מזה 5 חודשים מספר המובטלים ירד ב-15,000 בחודש דצמבר, לרמה של 2.96 מיליון, מעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על ירידה של 1,000 במספר המובטלים. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 6.9% (שנתי). מוקדם יותר היום פורסם נתון המכירות הקמעונאיות בכלכלה החזקה ביבשת שעלה ב-1.5% בחודש נובמבר, מעל הצפי בשוק.

האינפלציה בגוש האירו מסרבת לעלות ליעד ה-2% שהציבו קובעי המדיניות ופותחת דלת להקלה מוניטארית נוספת. מדד המירים לצרכן שפורסם היום עלה בשיעור שנתי של 0.8% בדצמבר, לאחר עלייה של 0.9% בנובמבר. אנליסטים בשוק ציפו לעלייה בשיעור של 0.9% גם בדצמבר.

בצרפת פורסם היום מדד אמון הצרכנים שטיפס לרמה של 865 נקודות בדצמבר לעומת קריאה של 84 נקודות בנובמבר.

מניית וסטאס , העוסקת בייצור טורבינות רוח, זינקה במסחר. מנגד, מניית Match AB צללה לאחר שסיטיגרופ חתך המלצה על המניה ל"מכירה".

רפורמות פיננסיות בסין

בורסות אסיה ננעלו היום (ג') במגמה מעורבת בעקבות פרסום נתון שלילי בארה"ב אתמול שהעיד כי מגזר השירותים צמח בשיעור מתון מהצפוי. המשקיעים באסיה הגיבו לדיווחים לפיהן הממשל בסין הכריז על רפורמות במטרה להילחם במערכת הפיננסית המחתרתית המכונה שדאו בנקינג. מדדי המניות בוול סטריט ננעלו אמש בירידות של עד 0.4%.

מדד MSCI אסיה איבד היום 0.2% מערכו. ג'נט יילן זכתה בהצבעת הסנאט ותהפוך ליו"ר ה-15 של הפדרל ריזרב ולאישה הראשונה בתפקיד זה מאז הוקם הבנק המרכזי האמריקאי לפני כ-100 שנים.

הממשל בסין הכריז על מספר צעדים במטרה להילחם במערכת הפיננסית המחתרתית שמכונה shadow-banking ומגלגלת מדי שנה לפי הערכות עשרות טריליוני דולרים.

"יש קצת נסיגה מהראלי", אמר לסוכנות בלומברג סטיבן הלמריק, מנהל השקעות מבית ההשקעות קולוניאל באוסטרליה. "נתוני התעסוקה שיפורסמו ביום שישי בארה"ב יהיו חשובים מאוד. זה נתון המפתח, אך ייתכן שנראה זהירות מצד המשקיעים בכל ינואר עד לפגישה המוניטרית הבאה של הפד".

לאחר שהפד הפחית בחודש שעבר את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר ל-75 מיליארד דולר בחודש, בשוק יבחנו מקרוב את נתוני התעסוקה ביום שישי וינסו להסיק מסקנות לגבי הצעד הבא של הפד. נתונים חזקים יגבירו את הסיכוי להפחתה נוספת ברכישות האג"ח, ולהיפך. הפגישה הבאה של הפד תתקיים ב-28-29 בינואר.

מדד מנהלי הרכש בארה"ב למגזר נותני השירותים ירד בדצמבר ל-53 נקודות מ-53.9 נק', בעוד אנליסטים ציפו ל-54.7 נק', מה שמעיק על השווקים.

מבין המניות שבלטו היום במזרח, מניית סינופק שנחאי פטרוכימיקל, יצרנית הנפט הסינית, נופלת יותר מ-6% וגוררת את סקטור מניות המשאבים מטה. מניית הבנק השני בגודלו במזרח אסיה, Oversea-Chinese Banking Corp, נחלשת בסינגפור לאחר שהודיעה על קיום מו"מ להשתלטות אפשרית על Wing Hang Bank מהונג קונג.