נעילה מעורבת באירופה; האבטלה באיטליה בשיא של 37 שנה

נעילה חיובית בבורסות אסיה - הניקיי טיפס בכ-2% ■ שיעור האבטלה בגוש האירו נותר ברמה של 12.1% בנובמבר ■ בהמשך יתפרסמו נתוני האבטלה באירופה וסקר ה-ADP בארה"ב

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות חדות. המשקיעים מגיבים למספר נתוני מאקרו מהותיים שהתפרסמו בגוש האירו.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים, לאחר שהסנאט אישר באופן סופי את מינויה של ג'נט יילן לראשות הפד ולמרות ההצרות של ג'ון וויליאמס, מושל שלוחת הפד בסן פרנסיסקו, שאמר כי הפדרל ריזרב ימשיך לצמצם את תוכנית ההקלה הכמותית עד לסיומה, עוד השנה.

בזירת המאקרו המקומית יתפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. מוקדם יותר היום פורסם בגרמניה המאזן המסחרי לחודש נובמבר, שהצביע על התרחבות העודף המסחרי לרמה של 17.8 מיליארד דולר, בעוד אנליסטים ציפו כי העודף יתרחב לרמה של 18.9 מיליארד דולר.

מאוחר יותר התפרסמו נתוני האבטלה בגוש האירו, שנותרו גבוהים בנובמבר ברמה של 12.1% (שנתי), בהתאם לצפי בשוק ולאומדן הקודם. מהנתונים עולה כי שיעור האבטלה באיטליה טיפס לרמה של 12.7%, שיא של 37 שנים, בעוד שיעור האבטלה בקרב הצעירים עלה ל-41.6%.

מניית Akzo Nobel ו-Scor SE, נופלות בחדות. מנגד, מנגד מניית אייר-פרנס מטפסת ביותר מ-3%.

הין נחלש והניקיי זינק

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ד') בעליות, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בוול סטריט במגמה חיובית ולקראת שטף נתונים כלכליים מהותיים שיתפרסמו ביומיים הקרובים. הבורסה בטוקיו טיפסה בכ-2% בעקבות החלשות הין היפני מול הדולר.

המשקיעים נושאים עיניהם כעת לעבר פרוטוקולי הריבית של הפד וסקר ה-ADP בארה"ב, שלפי הערכות יצביע על יצירה של כ-200 אלף משרות בסקטור הפרטי. בגוש האירו צפויים להתרפסם נתוני האבטלה, לאחר שאתמול פורסמו נתונים מעודדים בגרמניה וצרפת.

מדד הניקיי מזנק ביותר מ-1% בעקבות החלשות הין היפני מול הדולר ובעקבות דיווחים לפיהם ראש ממשלת יפן מתכנן להילחם בדיפלציה במדינה באמצעות העלאת השכר.

המניות היפניות רשמו עליות היום בעקבות החלשות הין. נציין את ניסאן מוטורס , אולימפוס ומיצובישי מוטורס .