בורסות אירופה ננעלו בעליות למרות נתוני התעסוקה בארה"ב

נתונים מאכזבים בארה"ב: 74 אלף משרות חדשות בלבד נוספו בדצמבר ■ נעילה מעורבת באסיה - יפן והונג קונג עלו ב-0.2% וב-0.3%, שנגחאי ירדה 0.7% לאחר נתוני ייצור מאכזבים לדצמבר

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בעליות שערים, למרות פרסום דוח התעסוקה המאכזב בארה"ב. מדד ה-Stoxx Europe 600 עלה בכ-0.5% והשיג תשואה חיובית שבועית של כ-1.3%.

נתוני התעסוקה בארה"ב הפתיעו לרעה. הנתונים, שפורסמו היום, הצביעו על יצירה של 74 אלף משרות חדשות בלבד, לעומת הצפי לכ-193 אלף משרות חדשות. שיעור האבטלה ירד אמנם ל-6.7% - הרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2008, אולם הדבר נובע מכך שיותר אנשים יצאו ממעגל העבודה. שיעור ההשתתפות בעבודה ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז 1978.

"עוד מוקדם להכריז על נצחון", כך אמר אתמול נשיא הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, בהתייחסו למשבר החובות בגוש האירו. את הדברים אמר דרגי במסיבת העיתונאים לאחר הכרזת הריבית בגוש האירו, אשר נותרה על כנה ב-0.25%.

דרגי טען כי ההתאוששות והיציאה מהמשבר עדיין במצב רגיש, וציין כי "האבטלה עומדת על רמה של 12% ויותר. החדשות החיוביות היחידות בנוגע לאבטלה היא שאנו מאמינים שהשיא הזה בשיעור האבטלה, הלא מקובל, מתייצב".

בין המניות הבולטות באירופה נציין את יצרנית השעונים סוושט, שבולטת לחיוב לאחר שמכירותיה עקפו ברבעון את תחזיות האנליסטים ולאחר שפירסמה תחזיות טובה לשנת 2014.

גם מניות Metro Ag ו-Norsk Hydro בולטות במסחר. הראשונה עולה על רקע מגעים למכירת חטיבה, השנייה, יצרנית אלומיניום, יורדת על רקע הדוח המאכזב של אלקואה בארה"ב שמעיד על התחום.

נעילה מעורבת באסיה

בורסות אסיה ננעלו מוקדם יותר במגמה מעורבת, בהמשך לנעילה המעורבת עם נטייה לירידות בוול סטריט אמש ולאחר נתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו היום במזרח.

בורסת יפן סיימה היום בעלייה של 0.2%, ובהונג קונג נרשמה עלייה בשיעור 0.3%. בורסת סין ירדה כ-0.7% לאחר שנתוני היצוא הסינים איכזבו. היצוא בסין עלה בחודש דצמבר ב-3.4%, מתחת לתחזיות האנליסטים לעלייה של 4.5%. בנובמבר נרשם זינוק של 12.7% ביצוא ומכאן האכזבה. המאזן המסחרי של סין הסתכם בדצמבר ב-25.6 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-32.2 מיליארד דולר. המדד המרכזי של בורסת סין צנח ב-4.4% מתחילת 2014.

בין המניות הבולטות נציין את Fast Retailing Co שזינקה ביותר מ-3% ביפן לאחר שדיווחה על תוצאות שיא לרבעון הפיסקלי הראשון של 2014.

מניית הבנק Standard Chartered נפלה בהונג קונג לאחר שדיווח כי ימזג את הפעילות המסחרית שלו עם הפעילות הפרטית. שני בכירים בבנק יעזבו את תפקידם.