נעילה מעורבת בוול סטריט - נתוני התעסוקה מתחת לצפי

בחודש דצמבר נוספו רק 74 אלף משרות לשוק העבודה - הרבה מתחת לצפי ■ שיעור ההשתתפות בעבודה – הנמוך ביותר מאז 1978 ■ אלקואה פירסמה דוח מאכזב ■ אובמה הודיע כי ימנה את סטנלי פישר לסגן יו"ר הפדרל ריזרב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, לאחר פרסום נתוני התעסוקה שהפתיעו לרעה, עם תוספת של 74 אלף משרות חדשות בלבד בדצמבר.

כאמור, נתוני התעסוקה בארה"ב הפתיעו לרעה. הנתונים, שפורסמו היום, הצביעו על יצירה של 74 אלף משרות חדשות בלבד, לעומת הצפי לכ-193 אלף משרות חדשות.

שיעור האבטלה ירד אמנם ל-6.7% - הרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2008, אולם הדבר נובע מכך שיותר אנשים יצאו ממעגל העבודה. שיעור ההשתתפות בעבודה ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז 1978.

"באופן כללי, השווקים לא יתייחסו ל'שיפור' בשיעור האבטלה וישפטו את הנתונים כחלשים, מה שיגרור את התשואה על האג"ח למטה ויוציא את הרוח מהמפרשים היום בשוק המניות", אומר אייברי שנפלד מ-CIBC.

מנגד, קארל טננבאום מנורת'רן טראסט אומר: "אני לא חושב שהנתונים אומרים משהו מבחינת הפד. אני חושב שנראה בינואר צמצום של הרכישות ב-10 מיליארד דולר. אלה לא החדשות הכלכליות הכי משמחות, אבל זה לא אסון".

פישר ימונה לסגן יו"ר הפד

הפדרל ריזרב העביר למשרד האוצר האמריקני 77.7 מיליארד דולר ב-2013, כך הודיע היום הבנק. בכל שנה הפד מעביר למשרד האוצר את העודף שנותר לו לאחר ההוצאות התפעוליות. ב-2012 העביר הבנק 88.4 מיליארד דולר.

נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר ימונה כסגן יו"ר הפדרל ריזרב, וכחבר בוועידת המושלים של הפדרל ריזרב. בסבב מינויים היום, נשיא ארה"ב ברק אובמה מתכוון להעמיד את שמו של פישר כמועמד מטעמו לתפקיד ולוועידה, יחד עם ג'רום פאוול ולייל בריינרד, שימונו גם הם לוועידה.

אובמה אמר כי "סטנלי פישר מביא איתו עשורים של מנהיגות ומומחיות מתפקידים שונים, כולל שירות בקרן המטבע הבינלאומית ובנק ישראל. הוא מוכר כאחד מהמומחים המוניטריים המובילים והמנוסים ביותר בעולם, ואני מודה לו על שהסכים לקחת על עצמו את התפקיד החדש הזה. אני משוכנע שהוא וג'נט ילן יהוו צוות מצוין".

בקרב המניות המעניינות להיום, נציין את ענקית האלומיניום אלקואה שפתחה אמש לאחר סיום המסחר את עונת הדוחות לרבעון הרביעי בארה"ב. אלקואה דיווחה על הפסד רבעוני של 2.34 מיליארד דולר שהם 2.19 דולר למניה, בעיקר בגלל חיובים חד פעמיים. בניכוי המחיקות אלקואה דיווחה על רווח מתואם של 4 סנט למניה ברבעון הרביעי, נמוך מהצפי לרווח של 6 סנט למניה. ההכנסות ירדו ב-5% והסתכמו ב-5.59 מיליארד דולר ברבעון, לעומת הצפי להכנסות בהיקף 5.36 מיליארד דולר.

מניית סירס המשיכה לצנוח גם היום לאחר שדיווחה אתמול על מכירות חלשות מהצפי במהלך תקופה החגים.