חברות בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) צפויות להשקיע בשנת 2014 סך של 14.35 מיליארד דולר במתן הסכמי חסות עבור הספורט - כך עולה מבדיקה חדשה שערכה חברת ייעוץ הספונסרשיפ הגלובלית IEG.
אם התחזית הזאת אכן תתממש, תהיה זו עלייה של כ-4.9% לעומת ההשקעה בחסויות בשנת 2013, שהסתכמה ב-13.68 מיליארד דולר (בשנת 2012 היא הגיעה ל-13.01 מיליארד דולר).
הספורט מהווה נתח של 70% מסך ההשקעה של חברות בצפון אמריקה בהסכמי חסות. תעשיית הבידור (קולנוע, טלוויזיה, מוזיקה וכו') במקום השני - עם 10% מהסך הכולל (השקעה צפויה של 2.06 מיליארד דולר ב-2014, כשב-2013 הסכום עמד על 1.97 מיליארד דולר).
ב-IEG מעריכים כי שוק החסויות העולמי (בספורט ובכל יתר התחומים) יגלגל סך של 55.3 מיליארד דולר ב-2014, לעומת 53.1 מיליארד ב-2013. מבין היבשות, בתחשיב שלא כולל את צפון אמריקה - אירופה מובילה עם 14.8 מיליארד דולר, כשאסיה אחריה (13.3 מיליארד).
IEG נחשבת לחברה המובילה בעולם במתן ייעוץ להסכמי חסות. בין לקוחותיה הבולטים משוק הספורט: ארגוני הספורט פיפ"א, NFL, NCAA; חברת ההלבשה אדידס; הקבוצות בוסטון רד-סוקס, מיאמי היט, דטרויט פיסטונס; חברות עם נוכחות בולטת בשוק הספונסרשיפ בספורט העולמי: ויזה, סמסונג, מסטרקארד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.