עליות קלות בסיום המסחר באירופה לאחר המאקרו

התפוקה התעשייתית בגוש האירו עלתה ב-1.8% בנובמבר ■ נעילה שלילית באסיה - מדד הניקיי ירד 3%

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') בעליות קלות, בסיומו של יום תנודתי ועל רקע מגמה חיובית בוול סטריט.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים חדות, ורבים בשוק העריכו כי הסיבה לכך היא שהשוק מתומחר גבוה מדי והמשקיעים הפנימו את נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו בארה"ב בסוף השבוע. הנתונים הצביעו על תוספת של 73 אלף משרות בחודש דצמבר, הרבה מתחת לתחזיות בשוק.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של Colmex בית השקעות אמר בעניין זה כי "כצפוי השווקים עיכלו באיחור את חומרת נתוני התעסוקה הגרועים בשילוב הירידה באחוז האבטלה. חשוב להבין כי השילוב הבעייתי מאוד של תוספת מזערית של משרות וירידה באחוז האבטלה מתחת לרף 7% מייצרת אפשרות שבה שוק התעסוקה מתכווץ יחד עם תכנית הרכישות. שילוב זה לא צפוי להתקבל בסבר פנים יפות על ידי המשקיעים".

בזירת המאקרו התפרסם היום נתון התפוקה התעשייתית בגוש האירו, שעלה בנובמבר בקצב הגבוה ביותר מזה 3.5 שנים. התפוקה עלתה ב-1.8%, בעוד צפי האנליסטים בשוק עמד על עלייה מתונה יותר של 1.4%. בבריטניה מדד המחירים לצרכן שירד לרמה של 2% (שנתי) בדצמבר לעומת 2.1% בנובמבר. אנליסטים בשוק ציפו כי האינפלציה תישאר על כנה.

מניית Celesio AG רשמה ירידות חדות לאחר שחברת McKesson Corp הודיעה כי נכשלה להשיג רוב מקרב בעלי המניות במטרה לרכוש את חברת התרופות. גם מניית Jeronimo Martins נסחרה במגמה שלילית לאחר שג'י.פי מורגן הוריד המלצה לחברה בעקבות פרסום תוצאותיה של הקמעונאית הפורטוגלית.

סנטימנט שלילי באסיה

מרבית בורסות אסיה ננעלו היום (ג') בירידות חדות, כאשר מדד הניקיי היפני השיל מערכו כ-3%. אמש ננעלו המדדים המובילים בוול סטריט בירידות שערים של עד 1.5%, הירידות היומיות החדות ביותר מזה חודשים.

בניגוד למגמה, מניית סנטורי היפנית נסחרה במגמה חיובית לאחר שהודיעה אתמול כי תרכוש את חברת בים האמריקאית תמורת 16 מיליארד דולר, כולל חובות החברה, ובכך סנטורי תהפוך לחברת המשקאות החריפים השלישית בגודלה בעולם.

הין היפני מתחזק לרמתו הגבוהה ביותר מזה כחודש מול הדולר, בין היתר בצל נתוני התעסוקה הגרועים שפורסמו בסוף השבוע האחרון בארה"ב. לפי הנתונים, נוספו למשק האמריקאי בחודש החולף 74 אלף משרות, בעוד הצפי בשוק עמד על תוספת של 200 אלף משרות. אתמול, נזכיר, לא התקיים מסחר בטוקיו בשל חופשה.

"המשקיעים מתחילים לשאול את עצמם שאלה שאסטרטגים ואנליסטים שואלים כבר מאוקטובר האחרון: האם האופטימיות שדחפה את 2013 קדימה מתורגמת גם לרווחים? על פי הירידות אמש בוול סטריט, קיימים סוחרים ששואלים את השאלה על אמת", ציין אוון לוקאס, אסטרטג שווקים ב-IG.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]