נעילה חיובית באירופה; "תחזית ורודה לשוק המניות"

אתמול ננעלה בוול סטריט בעליות של עד 1.7% ■ הבנק העולמי העלה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ל-3.2% ב-2014, 3.4% ב-2015 ו-3.6% ב-2016 ■ כלכלת גרמניה צמחה פחות מהצפי; העודף המסחרי של גוש האירו גדל

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים, לאחר נעילה חיובית אתמול בוול סטריט ועליות שערים חדות במרבית בורסות אסיה היום. המשקיעים מגיבים להודעת הבנק העולמי לפיה הוא מעלה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית וכן לנתוני הצמיחה הפושרים של גרמניה.

כאמור, הבנק העולמי העלה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית בעקבות שיפור בנתונים הכלכליים במדינות המפותחות. לפי התחזית של הבנק העולמי, הצמיחה של הכלכלה הגלובלית צפויה לעמוד על קצב של 3.2% השנה, 3.4% ב-2015 ו-3.6% ב-2016, זאת לעומת קצב צמיחה של 2.4% ב-2013. בהודעה שפרסם הבנק הוא ציין כי חל שיפור ניכר בנתונים הכלכליים של המדינות המפותחות והן צפויות להיות חוד החנית בצמיחה הגלובלית בשניםפ הבאות.

"אנו מצפים לצמיחה גלובלית גבוהה יותר", אמר סטפן קורי, אסטרטג השקעות ראשי בחברת LGT Group. "התחזית לגבי המניות היא ורודה למדי וקיים פוטנציאל לכך שרווחי החברות עשויים להמשיך ולעלות", הוא הוסיף.

כלכלת גרמניה התרחבה פחות מהצפי ב-2013 חרף העובדה שהיא חילצה את גוש האירו מהמיתון הארוך בתולדותיו. התמ"ג הגרמני צמח בקצב של 0.4% ב-2013, מתחת לצפי האנליסטים בשוק לקצב צמיחה של 0.5%.

העודף המסחרי של גוש האירו התרחב בחודש נובמבר, אך מבחינת הנתונים עולה כי הגידול בעודף המסחרי נבע בשל ירידה ביבוא ולא בשל עלייה בהיקף היצוא. לפי נתונים שפרסמה לשכת הסטטיסטיקה של גוש האירו, העודף המסחרי גדל ל-17.1 מיליארד אירו בנובמבר 2013, לעומת 12.5 מיליארד אירו באוקטובר.

הניקיי מזנק

המסחר במרבית בורסות אסיה נחתם היום (ד') בעליות חדות, כאשר מדד הניקיי היפני זינק בכ-2.5%. הבורסה בשנגחאי, מנגד, ננעלה באדום. זאת לאחר נעילה חיובית בוול סטריט אתמול והעלאת תחזית הצמיחה הגלובלית ע"י הבנק העולמי.

אתמול אמר נשיא שלוחת הפד בדאלאס, ריצ'ארד פישר, כי הוא רוצה שהפד יצמצם את רכישות האג"ח בהיקף כפול - ב-20 מיליארד דולר במקום 10 מיליארד דולר, על מנת להקטין את המאזן של הפד.

מניית Anhui Conch Cement מזנקת ביותר מ-4% לאחר שהעלתה את תחזית ההכנסות שלה. גם מניית טויוטה מוטורס נסחרת במגמה חיובית. מניית IOI Properties Group טסה טסה 25%.