גאדג'טים: מייזו MX3 - אנדרואיד סיני שמנסה להיות אייפון

ה-MX3 של Meizu נותן חוויה נעימה, במחיר לא מאוד גבוה, וכולל נפח אחסון של 32 ג'יגה וממשק ייחודי שדוחק את האנדרואיד מידיו של הצרכן

מתקפת הסמארטפונים הסיניים ממשיכה להגיע לישראל. היצרנית מייזו (Meizu), שהשיקה לפני פחות משנה את הדגם הראשון שלה בארץ, מביאה את דור ההמשך שלו - MX3. המכשיר נמכר במחיר הוגן מאוד ביחס למפרט שלו - 2,000 שקל ברשת באג, כולל נפח אחסון פנימי של 32 ג'יגה זיכרון. נפח שקשה למצוא כסטנדרט בדגמים אחרים.

ממשק: מלבד עיצוב שמזכיר מאוד את מכשירי האייפון, במייזו הלכו בגישה קיצונית בחוויית הממשק שלהם. משתמש שיחזיק את ה-MX3 ביד, יתקשה להרגיש שמדובר באנדרואיד. הסיבה היא שלחברה יש ממשק משלה בשם Flyme 3.0, שדוחק את האנדרואיד מידיו של הצרכן.

למשל, עמוד הבית של המכשיר הוא מרכז הטלפון, אין כאן אופציה לרדת רמה אחת למטה לתפריט נוסף של כל האפליקציות. מדובר בחוויה דומה לזו של האייפון. את האפליקציות שלא משתמשים בהן ורוצים לשמור, אפשר לאחסן בתיקיות. גם אפליקציית ג'ימייל לא מגיעה מותקנת מראש על הטלפון ובמיי-זו מייעדים את האפליקציה שלהם לבדיקת מיילים (יש אפשרות להוריד ג'ימייל באופן עצמאי). בסיס מערכת ההפעלה היא אנדרואיד ג'לי בין (4.2).

הדברים שהפריעו לנו בממשק הם שבמקום לפתוח עוד עמודי בית לצדדים, המערכת מציעה להמשיך את מיקום האייקונים כלפי מטה - דומה לרעיון של ווינדוס פון, אבל כאן יש שלושה עמודי בית מהסוג הזה. אגב, חובבי קאנדי קראש יתאכזבו לגלות שהסמארטפון לא תומך במשחק הפופולרי.

מסך: 5.1 אינץ' ב-Full HD. התצוגה נראית טוב, אבל עדיין הצבעים לא מספיק רוויים.

חומרה: שני מעבדי ארבע ליבות מסוג Exynos 5410 של סמסונג במהירות 1.2 ו-1.6 ג'יגה הרץ. התוצאות בסך הכול טובות, אבל לא מספיק חלקות. זיכרון: 2 ג'יגה. יכולות כמו תקשורת לאביזרים עם NFC ובלוטות' בתקן 4.0 החוסך בסוללה נמצאים כאן.

מצלמה: חיישן 8 מגה פיקסל עם פלאש, התוצאות טובות, הצבעים בתמונות לא תמיד חיים מאוד והצילום קצת מגורען במקומות סגורים, אולם עדיין מספק תוצאות סבירות. המיקוד לא תמיד עושה את העבודה.

סוללה: הסוללה היא אחת מנקודות התורפה של ה-MX3, היא אמנם מגיעה בהספק של 2,400 מיליאמפר, אבל אל תצפו להחזיק איתה יום שלם.

בשורה התחתונה: ה-MX3 הוא מכשיר אנדרואיד שמאוד רוצה להיות אייפון וגם נותן חוויה נעימה, במחיר לא מאוד גבוה.

מחיר: 2,000 שקל.

ציון: 8.