למה מניה אנונימית זינקה 1,900% ואיך זה קשור לגוגל?

חברת Nestor היא חברה אנונימית למדי מרואוד איילנד, שמוכרת מערכות לניהול תנועה - אז למה מניית החברה מזנקת 1,900%? בגלל הטיקר - NEST, שדומה לשם החברה שגוגל רכשה

חברת Nest נרכשה שלשום על ידי גוגל, שמפתחת תרמוסטט חכם לבית, ב-3.2 מיליארד דולר, ובכך אותתה גוגל על רצונה להיכנס לתחום הבית החכם. חברת Nestor, לעומתה, היא חברה אנונימית למדי מרואוד איילנד, שמוכרת מערכות לניהול תנועה. אז למה מניית החברה האנונימית מזנקת 1,900% בטרום מסחר בוול סטריט? בגלל הטיקר - NEST.

נפח המסחר הגבוה מעיד על כך שהרבה משקיעים עשו את הטעות הזו, או שהרבה אנשים מהמרים על כך שמשקיעים רבים יפלו בפח הזה.

חברת Nest, אותה רכשה גוגל, הוקמה ב-2010 על-ידי שני יוצאי אפל, טוני פאדל ומאט רוג'רס. פאדל הוא דמות מוכרת בתעשייה ונחשב לאבי ה-iPod ומי שלקח חלק בצוות ההקמה שלו ובעיצוב נגן המוזיקה המצליח של אפל. בזכות פאדל ובכלל, חברת Nest זכתה לבאזז תקשורתי נרחב כשהשיקה את מד החום הביתי (תרמוסטט) החכם שלה. מעבר לעיצוב המושך במיוחד, הרעיון של המוצר של Nest הוא ללמוד את דפוסי ההתנהלות של בני הבית ואת הטמפרטורות המועדפות וכן להתאים את עצמו למזג האוויר.

הסכום שגוגל משלמת על Nest הופך את הרכישה לשנייה הכי גדולה בהיסטוריה של גוגל מתוך כ-140 סטארט-אפים ומיזמים שנרכשו במהלך השנים. הרכישה הגדולה ביותר נרשמה באוגוסט 2011, עת רכשה גוגל את חטיבת המובייל של מוטורולה ב-12.5 מיליארד דולר. רכישת Nest דוחקת למקום השלישי את רכישת בורסת הפרסום המצליחה דאבל קליק, שנקנתה אי שם ב-2007 תמורת 3.1 מיליארד דולר. עבור יו-טיוב, הממוקמת במקום הרביעי בדירוג הרכישות הגדולות של גוגל, שילמה ענקית האינטרנט 1.65 מיליארד דולר ב-2006. את החמישייה הראשונה חותמת חברת Waze הישראלית, שכזכור נרכשה בשנה שעברה ב-966 מיליון דולר.