הטיפ היומי: חברה עם לקוחות עשירים ואפסייד בחו"ל

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס מתחילים לסקר את מניית חברת The Cheesecake Factory בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 56 דולר למניה - פרמיה של כ-18% על פני מחיר השוק

חברת The Cheesecake Factory מפעילה רשת מסעדות בארה"ב, ונסחרת בנאסד"ק (סימול: CAKE) לפי שווי שוק של כ-2.5 מיליארד דולר. החברה מפעילה מסעדות תחת שלושה שמות מותג: The Cheesecake Factory עם 164 סניפים, Grand Lux Cafe עם 12 סניפים ו-RockSugar עם סניף בודד. במקביל, היא מפעילה מאפיות במספר אתרים בארה"ב, שם היא מייצרת את המאפים עבור סניפיה ועבור צדדים שלישיים.

אנחנו מאמינים שהחשיפה של החברה ללקוחות בעלי הכנסה גבוהה - שהם חלק נכבד מבסיס הלקוחות שלה - תמשיך להיות מנוע צמיחה להצגת ביצועים גבוהים מהממוצע בשוק. בניגוד לחששות, אנחנו סבורים שפוטנציאל הצמיחה בשווקים הבינלאומיים אינו מוערך יתר על המידה, והוא עשוי להיות אפסייד.

להערכתנו, ההשקעות שמבצעת החברה בשיפור הנוחות של הלקוחות ובפיתוח התפריט, ימשכו אליה לקוחות נוספים.

אנחנו מעריכים שבמספר הסניפים של The Cheesecake Factory בארה"ב יהיה גידול בשיעור חד-ספרתי בינוני-גבוה. הרווח הנקי למניה צפוי לגדול כתוצאה משילוב של גידול חד-ספרתי נמוך במכירות חנויות זהות, מינוף תפעולי מתון והיתרונות שנובעים מרכישה עצמית של מניות. להערכתנו, בשנת 2013 יגיע הרווח הנקי למניה ל-2.13 דולר, בשנת 2014 הרווח יצמח ל-2.36 דולר וב-2015 יגיע ל-2.76 דולר.

הסיכונים הכרוכים בהשקעה במניה כוללים את הסיכון שבבעיות בטיחות מזון - אפילו מקרה אחד עלול לפגוע במותג כולו; גידול בעלויות המזון; גידול בעלויות העבודה; התחרותיות בשוק והמצב המקרו-כלכלי.

בהתבסס על מכפיל רווח של 21 לרווח הצפוי ב-12 החודשים הבאים, אנו גוזרים מחיר יעד של 56 דולר למניה - פרמיה של כ-18% על פני מחיר המניה בנאסד"ק, ומתחילים לסקר את המניה בהמלצת "קנייה".

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס