נעילה שלילית בבורסות אירופה; עלייה באינפלציה בגוש האירו

מדד המחירים לצרכן בגוש האירו עלה בדצמבר ב-0.4% ■ הזמנות ציוד מכני ממפעלים ביפן עלו באופן מפתיע ב-9.3% בנובמבר, בעוד אנליסטים ציפו לעלייה מתונה של 1.2%

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ה') בירידות שערים, לאחר עליות אתמול ועל רקע מגמה שלילית בוול סטריט ומספר נתוני מאקרו שפורסמו היום.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, מציין היום כי "צמצום ההרחבה הכמותית בארה"ב והציפייה להשפעת המהלך לעליית התשואות בשווקים המתעוררים נתנה אותותיה כאשר אמש הודיע הבנק המרכזי הברזילאי על העלאת שער ריבית הבסיס ב-0.5% לרמה של 10.5%. אישרור התקציב בבית הנבחרים האמריקאי לצד נתוני מרשימים של הזמנת מכונות ביפן תורמים לציפייה כי שנת 2014 תתאפיין בהתאוששות בפעילות הכלכלית הגלובלית. בבריטניה עליית מחירי הבתים לרמת שיא שלא נראתה מזה 14 שנה", הסביר מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות.

פריימן הדגיש כי "תשומת הלב תופנה היום לנתוני מדד המחירים לצרכן בגרמניה ובארה"ב, כאשר הציפייה בארה"ב היא לעלייה בתוואי האינפלציה בחישוב שנתי לכדי 1.5%, לצד נתוני דורשי העבודה הצפוי להתייצב סביב רמת 328 אלף איש".

בזירת המאקרו פורסם היום מדד המחירים לצרכן בגוש האירו שטיפס בדצמבר ב-0.4%. לאחר קיפאון בחודשים האחרונים. הנתון פורסם לאחר שאתמול יו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד הזהירה מפני האפשרות של דיפלציה באירופה וארה"ב וטענה כי יש להתייחס לכך בכובד ראש.

בורסות אסיה נסחרו היום (ה') במגמה מעורבת כשברקע נתון מקרו כלכלי חיובי שפורסם ביפן.

הזמנות ציוד מכני ממפעלים ביפן עלו באופן מפתיע ב-9.3% בנובמבר, בעוד אנליסטים ציפו לעלייה מתונה של 1.2%.

"השוק מתממש קצת אחרי העליות של אתמול אבל זה לא שהכיוון משתנה", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג בכיר ב-Daiwa. "קשה לנו לראות משהו שיעיב על כלכלת ארה"ב ואנחנו גם לא רואים דוחות כספיים שליליים".

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בסימן שיא נוסף במדד S&P 500 וגם בורסות אירופה עלו לאחר שהבנק העולמי העלה את תחזית הצמיחה הגלובלית. במקביל מתכוננים המשקיעים לפגישה המוניטרית של הפדרל ריזרב בסוף החודש, בה יוחלט האם לצמצם שוב את רכישות האג"ח, לאחר שבחודש שעבר הוחלט על הפחתה של 10 מיליארד דולר ברכישות החודשיות.