הטיפ היומי: חברה עם הנהלה ואיכויות תפעול מהטובות במגזר

באילים קרנות נאמנות מעניקים לפוסקו שווי כלכלי של 90 דולר למניה - פרמיה של כ-24% על מחירה הנוכחי

חברת POSCO מדרום קוריאה נסחרת בבורסות ניו יורק וסיאול, ושווי השוק שלה הוא כ-25 מיליארד דולר. החברה עוסקת בתכנון, ייצור ושיווק של מוצרי פלדה ייחודים, שבהם נעשה שימוש בתעשיות האנרגיה, הרכב, התעופה ועוד. כ-60% ממכירותיה הם בדרום קוריאה. סין היא השוק הבינלאומי העיקרי של פוסקו, אך יש לה פעילות גם בארה"ב, אמריקה הלטינית ואירופה.

פוסקו היא היצרנית החמישית בגודלה בענף הפלדה העולמי. למרות שהרווחיות התפעולית שלה ירדה בשנים האחרונות לכ-6%, מדובר על שיעורי רווחיות תפעולית יוצאי דופן בענף עתיר הוצאות והשקעות, וזאת הודות לטכנולוגיות ייצור מתקדמות ומיקומים אסטרטגיים של מפעליה. החברה לא הציגה הפסד בעשור האחרון (גם בשנים הקשות מאוד של 2008 ו-2009) בניגוד למתחרותיה.

ההאטה הכלכלית בעולם, ובייחוד בשוקי אסיה, הביאה לירידת הביקוש העולמי וללחץ על מחירי המכירה הסופיים, שפגעו בתוצאות הכספיות של החברה. ברבעון השלישי של 2013 רשמה החברה הכנסות של 13.6 מיליארד דולר והרווח הנקי הסתכם ב-511 מיליון דולר - ירידה של 3% ו-20% בהתאמה לעומת הרבעון המקביל.

עם זאת, החברה צופה התאוששות בביקוש העולמי לפלדה, עליית מחירים והתאוששות המרווח התפעולי כבר ברבעון הרביעי של 2013 וב-2014 כולה, על רקע ההתייצבות הכלכלית בקוריאה ובסין והתאוששות ההדרגתית שרושמת הכלכלה הגלובלית.

פוסקו נסחרת במכפיל הון של 0.63 בלבד, המתקרב לרמות השפל של המשבר העולמי ב-2008, ואף נמוך מהממוצע הענפי (0.95). אנו סבורים, שהתמחור אטרקטיבי ושהדיסקאונט מול הענף אינו מוצדק. לחברה הנהלה ואיכויות תפעול מהטובות במגזר והיא ערוכה היטב להתאוששות גלובלית.

פוסקו ביצעה בשנים האחרונות השקעות הון מסיביות, על מנת להגדיל את החשיפה הבינלאומית ובייחוד את החשיפה לתעשיות הרכב של אירופה וארה"ב. בנוסף, היא עשויה ליהנות מהתייצבות הנראית באחרונה בכלכלות מפתח באסיה כגון סין ויפן.

אנו מעניקים לפוסקו שווי כלכלי של 90 דולר למניה - פרמיה של כ-24% על מחירה הנוכחי.

ברוך כהן, מנהל דסק חו"ל, אילים קרנות נאמנות

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם