נעילה חיובית באירופה; עלייה במכירות הקמעונאיות בבריטניה

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת לאחר פרסום דוחות שלא עמדו בתחזיות ■ המכירות הקמעונאיות בבריטניה טיפסו ב-5.3% ב-2013 - שיא של 9 שנים ■ צ'יינה מובייל החלה למכור היום את מכשירי האייפון בסין

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות שערים, על רקע פרסום נתוני מאקרו ביבשת ומעבר לים, בארה"ב.

יו"ר הפד בן ברננקי הגן אתמול על המדיניות המוניטארית המרחיבה שבה נקט במשך שנות כהונתו ואמר במסגרת מה שמסתמן כהופעתו הפומבית האחרונה כיו"ר הבנק המרכזי, שהתמנגדים לתוכניות התמריצים שגו בתחזיות שלהם והתוכניות הצליחו להשיג את מטרתן ולהמריץ את הכלכלה.

המכירות הקמעונאיות בבריטניה עלו בדצמבר בקצב השנתי הגבוה ביותר מזה 9 שנים. משרד הסטטיסטיקה הלאומי של בריטניה דיווחה היום כי המכירות הקמעונאיות עלו בחודש דצמבר ב-2.6% ובכל 2013 טיפסו ב-5.3%, העלייה החדה ביותר מאז אוקטובר 2004. אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 0.2% בלבד בדצמבר ולעלייה שנתית של 2.5%. אנליסטים מציינים כי הנתונים עשויים להעיד על כך שהכלכלה הבריטית צמחה בקצב גבוה יותר ברבעונים האחרונים.

על פי נתון התחלות הבניה שהתפרסם היום בארה"ב, בכל שנת 2013 נרשם נתון של 923,400 התחלות בנייה - הרמה הגבוהה ביותר מאז 2007. הדבר מצביע על התאוששות בסקטור הנדל"ן בארה"ב, שמדשדש מאז המשבר.

מניית Accor SA , חברת בתי המלון הגדולה ביותר באירופה, מטפסת ביותר מ-1% לאחר שהודיעה כי ככל הנראה רווחיה ב-2013 הגיעו לטווח התחזית העליון. מניית רויאל דאץ' מאבד גובה לאחר שפרסמה אזהרת רווח לגבי דוחות הרבעון הרביעי של 2013.

חוששים מהאטה בסין

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ו') במגמה מעורבת לאחר סנטימנט שלילי בוול סטריט אתמול ועל רקע דוחות פושרים שפורסמו בארה"ב. הדולר האמריקאי מתחזק מול המטבעות באסיה ומשפיע על כיוון השווקים. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה יציבה בוול סטריט.

הדולר האמריקאי מתחזק מול מרבית המטבעות באסיה, מטפס בכ-0.7% מול הדולר הניו-זילנדי ונוגע בשיא של 3 שנים מול המטבע האוסטרלי.

המשקיעים באסיה דרוכים לקראת שטף נתונים כלכליים מהותיים שיתפרסמו בשבוע הבא בסין וצפויים לפי התחזיות להראות כי הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ממשיכה לאבד מומנטום.

צ'יינה מובייל ריכזה עניין מאחר והחלה למכור היום את מכשירי האייפון והאייפד של אפל. מוקדם יותר השבוע החברה דיווחה כי קיבלה יותר ממיליון הזמנות מוקדמות לרכישת האייפון.