מקובל להאמין שיש קשר בין ימי עבודה לגידול בתנועת נוסעים. בתחילת דצמבר חלו ימי החנוכה, ובסופו - תקופת החגים הנוצריים. מדרך הטבע כופים מועדים כאלה חופשות על הורים לילדי בית ספר, והאטה בפעילות חברות שיש להם קשרים עסקיים בחו"ל.
למרות זאת, המדד מגלה שבחודש דצמבר נרשמה עלייה במספר הנסיעות כמעט בכל סוגי התחבורה.
העלייה הבולטת ביותר נרשמה במספר הנסיעות ברכבת - קפיצה בשיעור 18% יחסית לחודש הקודם, שהם תוספת של חצי מיליון נסיעות.
ברכבת מסבירים שהגידול המרשים דווקא נעוץ בחופשות. מסתבר שחגים ארוכים (פסח, חנוכה, סוכות), נהפכו לתקופות שיא ברכבת, בשל משפחות שמעדיפות אותה ככלי התחבורה שיביא אותן לבילוי משותף בחופשה. בחנוכה למשל, התקיימו אירועי "הפסטיגל" באולמות שסמוכים לתחנת הרכבת "האוניברסיטה" והמוני משפחות הגיעו אליהם ברכבת. כך, בחנוכה השנה נרשם שיא נוסעים ברכבת ביום אחד - 180 אלף, שהם 10,000 יותר מאשר ממוצע הנסיעות היומי ב-2013.
מזג האוויר החורפי הסוער שמסביר את הירידה במספר השכרות אופניים בתל אביב (הכלי היחיד במדד שירד), לרכבת הוא דווקא הועיל.
בימי הסערה שפקדו את הארץ באמצע החודש, הרכבת היתה כלי התחבורה היחיד שפעל בדרך מירושלים למרכז. מספר הנוסעים שנסעו ברכבת בדצמבר השנה מירושלים למרכז היה כמעט פי שניים מאשר בחודש המקביל אשתקד (180 אלף לעומת 100 אלף בדצמבר 2012). לנוסעים שנסעו ברכבת כי לא היתה להם ברירה, הצטרפו משפחות שנסעו יחדיו לראות את השלג. נוסעים אלו כיפרו על אובדן נסיעות בקו הרכבת נתב"ג-מודיעין, שהושבת בגלל הצפת המסילה.
מדד תחבורה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.