נעילה מעורבת באירופה; מניית דויטשה בנק צנחה 5.1%

בסין דווח היום כי הכלכלה התרחבה בקצב של 7.7% בשלושת החודשים האחרונים של 2013, לעומת 7.8% ברבעון השלישי של השנה שעברה וצפי לצמיחה של 7.6%

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע פרסום נתוני מאקרו באסיה ודוחות כספיים של חברות מובילות. נזכיר כי היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט, בשל יום מרטין לותר קינג.

מניית דויטשה בנק רושמת ירידה חדה לאחר שהבנק דיווח על הפסד מפתיע של כ-1.15 מיליארד אירו ברבעון הרביעי של 2013 על רקע הוצאות חד פעמיות הקשורות לארגון מחדש ורגולציה.

גם מניית RBS נסחרת מגמה שלילית לאחר שבנק ההשקעות ג'י.פי מורגן חתך את ההמלצה עליה ל"משקל חסר" לעומת המלצה קודמת של "נייטרלי". אנליסטים בבנק ההשקעות העריכו כי הבנקים בבריטניה ימשיכו להתמודד עם אתגרים וחוסר ודאות רגולטורית.

מניית פג'ו-סיטרואן צונחת ביותר מ-4% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 4.9% במכירות השנתיות וכוונות לגיוס הון בהיקף של כ-3 מיליארד אירו.

ירידות שערים נרשמו היום (ב') בבורסות המרכזיות של מזרח אסיה, לאחר פרסום נתוני מאקרו בסין. בורסת שנחאי ירדה לשפל של 6 חודשים.

בסין דווח היום כי הכלכלה התרחבה בקצב של 7.7% בשלושת החודשים האחרונים של 2013, לעומת 7.8% ברבעון השלישי של השנה שעברה וצפי לצמיחה של 7.6%.

"הסינים יכולים לדווח על איזה מספר שהם רוצים. מה שחשוב הוא הרפורמות שהם מנסים לקדם והשינוי שעוברת כלכלת סין", אמר Viktor Shvets , אסטרטג השקעות ומחקר ב-Macquarie ל-CNBC.

עונת הדוחות בעולם נמשכת. נכון להיות דיווחו כ-10% מהחברות במדד S&P 500, וכשני שליש מהן היכו את התחזיות בשורה העליונה (הכנסות גבוהות מהצפי) אולם פספסו בשורה התחתונה (רווח נמוך מהצפי). ההשבתה של המימשל, אי ודאות ומזג האוויר הקיצוני הם סיבות מרכזיות לפספוסים, לדעתו של ג'ים ראסל, אסטרטג ב-Bank Wealth Management.

מה שיותר מדאיג את מנהלי ההשקעות הן התחזיות וההנחיות קדימה. "על כל תחזית חיובית, יש 8 תחזיות שליליות. אחת הסיבות היא העלייה בריבית לטווח ארוך והתחלת צמצום רכישת האג"ח על ידי הפדרל ריזרב", הוא אומר.

מניית נינטנדו צנחה בכ-10% בטוקיו לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח ביום שישי. בסיאול רשמה סמסונג אלקטרוניקס עלייה של 1.7%.