נעילה מעורבת באירופה; הבורסה בספרד ירדה ב-1%

ה-PBOC מזריק מזומנים לשווקים ולבנקים כדי לאפשר להם להתמודד עם הביקושים למזומנים ■ ירידה מפתיעה בסנטימנט הכלכלי ואמון המשקיעים בגרמניה ■ מגמה שלילית בוול סטריט

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות על רקע המשך פרסום תוצאות של חברות מובילות ונתון מאקרו מהותי שפורסם בגרמניה. המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות.

מניית יוניליבר טיפסה בחדות לאחר שענקית המזון ומוצרי הצריכה דיווחה על תוצאותיה ל-2013 והיכתה את תחזיות האנליסטים. מנגד מניית אלסטום צונחת בכ-12% על רקע אזהרת רווח שפרסמה החברה הצרפתית.

בזירת המאקרו פורסם מדד ה-ZEW בגרמניה, שהצביע באופן מפתיע על ירידה בסנטימנט הכלכלי ואמון המשקיעים בחודש ינואר, עניין שגורר להחלשות האירו מול הדולר. המדד רשם קריאה של 61.7 נקודות בינואר, לאחר עלייה לרמה של 62 נקודות בדצמבר. אנליסטים ציפו לקריאה של 64 נקודות.

בורסות אסיה נסחרו היום (ג') בעליות שערים בהובלת יפן, כשברקע מהלך של הבנק המרכזי הסיני להקלה על הבנקים המקומיים והשווקים הפיננסיים.

הבנק המרכזי הסיני (PBOC) הודיע אמש על הזרקת מזומנים לשוק ולבנקים המסחריים כדי לאפשר להם להתמודד עם הביקושים למזומנים לרגל ראש השנה הסינית (Lunar New Year). הבנק הוריד גם את ריבית ההלוואות והבורסות מגיבות בעליות.

ביפן קובעי המדיניות החלו היום בישיבת בת יומיים שבסופה ייקבעו על שיעור הריבית הבסיסית במדינה לחודש פברואר. ב-31 בינואר בורסת סין יוצאת לחופשה בת שבוע לרגל החגים.

"הבנק המרכזי בסין יודע שהוא לא יכול לאפשר סיכון למערכת הפיננסית גם אם בכוונתו לערוך מבחני לחץ לבנקים", אמר היו יפאן (Hu Yifan), כלכלן ראשי ב-Haitong International Securities בהונג קונג. "ברור שהשוק עדיין פגיע אז ראוי שהוא יזריק מזומנים כדי לאפשר לו להתאושש".

מניית לנובו זינקה במסחר בהונג קונג על רקע דיווחים על מגעים שהיא מנהלת לרכישת חטיבת שרתי ה-low-end של IBM.