הטיפ היומי: מתעניינים בתעשיית הנייר? קבלו מניה מעניינת

בלאומי שוקי הון ממליצים על מניית KapStone במחיר יעד של 34.5 דולר, פרמיה של כ-24% על מחיר השוק

חברת KapStone פועלת בתחום הנייר ומוצריו, ונסחרת בניו יורק (סימול: KS) בשווי של כ-2.7 מיליארד דולר. החברה נחשבת למובילה בתחומה בארה"ב - היא מייצרת ומוכרת ניירות עטיפה, קופסאות אריזה ומוצרי נייר אחרים.

קפסטון הונפקה לראשונה ב-2005. מייסדי החברה, בעלי ניסיון עשיר בתעשייה, משמשים עד היום בתפקידים בכירים - המנכ"ל, רוג'ר סטון, וסמנכ"ל התפעול, מתיו קפלן, גם מחזיקים ב-14% ממניות החברה. כלומר יש להם אינטרס ברור בהשאת ערך לבעלי המניות.

האסוציאציה הראשונית למילה נייר, אצל מרבית המשקיעים, תהיה של מגזר בדעיכה. עם זאת, נייר לא משמש רק לייצור עיתונים או ספרים, אלא גם לייצור עטיפות וקופסאות אריזה - מוצרים שממשיכים לצמוח. עדות לכך שהמגזר לא סובל מעודפים היא עליות המחירים בענף. מחירי הנייר מצויים במגמת עלייה בעשור האחרון, ומגמה זו צפויה להימשך כתוצאה ממספר גורמים, בהם צפי לגידול בהיצע.

תעשיית הנייר נמצאת בקונסולידציה מתמשכת וקפסטון היא בצד הרוכש. בעשור האחרון מספר השחקניות בענף הצטמצם כתוצאה מהמיזוגים והרכישות. לקפסטון ניסיון רב ומוצלח ברכישת חברות, ייעולן וביצוע אינטגרציה מוצלחת.

מ-2005 עד 2013 קפסטון השקיעה כ-2 מיליארד דולר ברכישות, וביולי האחרון השלימה את הרכישה הגדולה בתולדותיה, של לונגויו, תמורת יותר ממיליארד דולר. כבר בתוצאות הרבעון השלישי, שבו עקפה החברה את התחזיות, ראינו אינדיקציה לכך שהרכישה הצליחה מעבר למשוער.

לקפסטון כושר ייצור מזומנים מעולה וכל הרכישות מאז שהונפקה נעשו במזומן. תרומת הרכישות לרווחיות החברה הייתה מהירה. החברה הכתה בעקביות בביצועים שלה (צמיחה במכירות וברווחים) את החברות האחרות במגזר בפער גדול.

קפסטון נסחרת במכפיל רווח של 12.1 בלבד ל-2014 - נמוך מאוד ביחס לקצב הצמיחה ברווחיה. הרווח למניה, שהיה 68 סנט ב-2012, צפוי להגיע לכ-2.3 דולר ב-2014.

קצב הצמיחה מ-2014 יואט, אבל מעמדה המוביל בתעשייה צפוי להערכתנו להישמר. מחיר היעד שלנו למניה הוא 34.5 דולר - פרמיה של כ-24% על מחיר השוק.

*** רוני יונסיאן, מנהל מחקר ני"ע זרים, לאומי שוקי הון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם