נעילה מעורבת באירופה; ירידה באבטלה בבריטניה

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת ■ מאקרו: הוצאות הצרכנים באירופה ונתוני התעסוקה בבריטניה ■ קרן המטבע הבינלאומית העלתה את תחזית הצמיחה ל-2014

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר מגמה מעורבת אתמול בוול סטריט ולאחר נעילה חיובית בבורסות אסיה. המשקיעים מתמקדים במספר נתוני מאקרו ובעונת הדוחות שנמצאת בעיצומה.

אתמול כאמור ננעל המסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה במגמה מעורבת, על רקע דוחות פושרים שפרסמו מספר חברות ענק בארה"ב וכן על רקע הספקולציות לגבי האפשרות שהפד ימשיך לצמצם את התוכניות להקלה כמותית.

בבריטניה פורסם כי שיעור האבטלה ירד לרמה של 7.1% (שנתי) בנובמבר, לעומת 7.4% באוקטובר. אנליסטים בשוק ציפו לירידה מתונה יותר לרמה של 7.3%.

קרן המטבע הבינלאומית אופטימית לגבי עתיד הכלכלה הגלובלית. הקרן הודיעה אתמול כי היא מעלה את תחזית הצמיחה ל-2014 ומעריכה כי הכלכלה העולמית תצמח השנה בקצב של 3.7%, מעל התחזית מחודש אוקטובר אשר עמדה על 3.6%.

מניות הפיננסים באירופה נסחרות במגמה שלילית. נציין את מניית Banco Comercial שיורדת בחדות וכן את ABB Ltd-Reg.

שנגחאי זינקה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ד') בעליות שערים, כאשר הבורסה בשנגחאי טיפסה ביותר מ-2% זאת, לאחר שהממשל הסיני הכריז על צעדים חדשים במטרה להתמודד עם קשיי הנזילות.

אתמול כאמור ננעל המסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה במגמה מעורבת, על רקע דוחות פושרים שפרסמו מספר חברות ענק בארה"ב וכן על רקע הספקולציות לגבי האפשרות שהפד ימשיך לצמצם את התוכניות להקלה כמותית.

ריצ'רד ראסל, אחד הכלכלנים הפסימיים ביותר בוול סטריט, פרסם לאחרונה סקירה מפתיעה בה הוא טוען כי השוק ימשיך לטפס. "ההרגשה שלי היא שהשוק השורי יסתיים בהתפוצצות מעלה והמחירים יטפסו לשיאים חדשים. אנחנו עדיין לא שם אך המגמה היא מגמת עלייה".

הבנק המרכזי של יפן החליט היום בהצהרת הריבית להותיר את המדיניות המוניטארית על כנה ולא לבצע שינויים נוספים הכוללים הרחבה של תוכניות התמריצים, במסגרתן רוכש הבנק יותר מ-85 טריליון ין. בעקבות ההחלטה, הין היפני התחזק קלות מול הדולר.

בסין, הממשל הכריז כי יזרים הון לשווקים במטרה להתמודד עם קשיי הנזילות ומחנק האשראי.

באוסטרליה פורסמו היום נתוני מדד אמון הצרכנים שהצביע על שיפור לעומת החודש הקודם,ומנגד, נרשמה עלייה במדד המחירים לצרכן על בסיס שנתי מ-2.2% ל-2.7%. ביפן דווח על כי החודש חלה ירידה במדד הפעילות התעשייתית.