נעילה שלילית באירופה; הבורסה בצרפת נפלה ב-1%

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש (נתון ראשוני) לחודש ינואר של HSBC ו-Markit Economics ירד ל-49.6 נקודות לעומת 50.5 נק' בדצמבר וצפי כלכלנים ל-50.3 נקודות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות שערים לאחר פרסום נתוני מאקרו בסין, בגוש האירו בצרפת ובספרד. מגמה שלילית נרשמת גם בוול סטריט, לאחר פרסום נתוני מאקרו מעורבים ודוחות פושרים.

בצרפת דווח היום כי מדד מנהלי הרכש לחודש ינואר עלה ל-48.5 נקודות לעומת 47.3 נקודות בדצמבר. בספרד דווח כי שיעור האבטלה עלה ל-26.03% ברבעון האחרון של 2013 לעומת 25.98% ברבעון השלישי.

בגוש האירו כולו דווח כי מדד מנהלי הרכש (נתון ראשוני) עלה בינואר ל-53.2 נקודות לעומת 52.1 בדצמבר וצפי כלכלנים ל-52.4 נקודות.

מניית פירסון רשמה ירידות לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח.

ירידות שערים נרשמו היום (ה') בבורסות אסיה לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט ופרסום נתון מאקרו בסין.

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש (נתון ראשוני) לחודש ינואר של HSBC ו-Markit Economics ירד ל-49.6 נקודות לעומת 50.5 נק' בדצמבר וצפי כלכלנים ל-50.3 נקודות.

כאמור המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת. עונת הדוחות נמשכת, כשבימים הקרובים ימשיכו חברות מובילות לפרסם תוצאות. אתמול לא התפרסמו בארה"ב נתוני מאקרו.

"יכול להיות שיש עיוות זמני בנתונים בגלל חגים או אירועים חד פעמיים אבל הריבית בסין נמצאת במגמת עלייה ולכן לא הייתי מצפה להתאוששות משמעותית בכלכלה החל מתחילת 2014", אומר Frederic Neumann, מנהל מחקר ב-HSBC, בראיון ל-CNBC.

מניית Japan Aviation Electronics רשמה עלייה של 13% בטוקיו לאחר שהעלתה את תחזית הרווחים.