בורסות אירופה סגרו בירידות חדות; הדאקס צנח 2.6%

ירידות גם באסיה: יפן צנחה 1.9%, חשש למוסד פיננסי בסין ■ חששות ממשבר בשווקים המתפתחים השפיעו על המסחר

בורסות אירופה סגרו היום בירידות שערים חדות ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי (ו'), בהמשך לירידות באסיה מוקדם יותר. זאת, על רקע חששות ממשבר בשווקים המתפתחים. המדדים באירופה ירדו אתמול עד 1% בירידה החדה ביותר מאז 3 בדצמבר.

הבורסות באירופה ירדו עד ל-3.75% (מדריד) בהמשך לירידות בוול סטריט. מדד Stoxx Europe 600 רשם אתמול את הירידה החדה ביותר מזה 7 שבועות והיום צנח בעוד 2.3% ורשם תשואה שלילית בשבוע.

מדדי וול סטריט ירדו אתמול עד 1.1% על רקע נתוני מאקרו ודוחות כספיים מעורבים. מחירי האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים עלו והתשואות ירדו לרמה של 2.8%. מדד ה-VIX זינק בשיעור דו ספרתי וגם היום הוא מזנק ב-22%.

מניית Celesio Ag עלתה במסחר על רקע מכירת נתח מהחברה ל-McKesson Corp . מנגד, מניית ZIGGO נפלה לאחר דוחות מאכזבים לרבעון הרביעי של 2013.

נוברטיס ירדה לאחר שלא קיבלה חוו"ד אוהדת מהנציגות האירופית לתרופה שלה לטיפול בסרטן.

יפן צנחה 1.9%

בורסות אסיה ירדו היום בהמשך לירידות בסיום המסחר בוול סטריט אמש. בורסת יפן הובילה את המגמה השלילית ביבשת.

מדד MSCI אסיה יורד 1.2% ובדרך לירידה שבועית רביעית ברציפות. המדד האזורי בדרך לרצף הירידות הארוך מזה 18 חודשים. סיכון האשראי באסיה עולה לשיא של 3 חודשים, כשהמשקיעים חוששים מחדלות פירעון של גוף פיננסי גדול.

לאחר שהשבוע הזריק מזומנים לשווקים ולבנקים, הרגולטור בסין יערוך מבחני לחץ לתעשיית הכרייה במדינה מחשש לביצועי חסר שיסכנו את המשקיעים. כמו כן, ייערך פיקוח הדוק על המוסדות הפיננסיים במדינה.

"תיקון בשווקים בהחלט אפשרי", אמר Shane Oliver, אסטרטג שווקים ב-AMP Capital Investors בסידני. "עלינו לצפות ליותר תנודתיות במניות, שכבר לא כל-כך זולות".