נעילה חיובית בבורסה; מניות הבנקים טיפסו עד כ-2%

מגמה מעורבת בוול סטריט וירידות בבורסות אירופה ■ פוקס צנחה בכ-4.9% בעקבות הפסקת המגעים עם אייפקס ■ הריבית צפויה להישאר היום ללא שינוי ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ב') בעליות שערים. בבורסות אסיה נרשמו ירידות חדות לאחר המגמה השלילית בניו-יורק ואירופה ביום שישי. בורוסות אירופה נסחרות היום בירידות בעוד המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת. מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.6%, בהובלת מניות הבנקים שטיפסו עד כ-2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

לאחר סיום המסחר תודיע הוועדה המוניטארית בבנק ישראל על גובה הריבית לחודש פברואר. בקרב הכלכלנים קיים קונצנזוס כי הריבית צפויה להישאר היום ללא שינוי.

"ייתכן אמנם כי המימוש עוד לא מיצה עצמו, אך להערכתנו, בנקודת הזמן הנוכחית לא נראה כי יש שינוי אמיתי בשווקים, אלא אוסף נתונים שתפסו את השוק בנקודה רגישה במיוחד - אחרי עלייה רצופה במשך זמן רב ללא מימושים. איננו משנים את הערכתנו כי שוק המניות יהיה המקום האטרקטיבי ביותר ב-2014, אם כי התנודתיות בו צפויה להיות גדולה בהרבה מב-2013". כך מציינים כלכלני הראל פיננסים בסקירתם השבועית.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של Colmex בית השקעות: "מי שיברח כרגע מהשוק יגלה מהר מאוד שטעה. משכלול רוב האינדיקטורים המאקרו כלכלים והטכניים כאחד לא ניתן לייחס לירידות האחרונות שינוי מגמה אלא נקיטת אמצעי זהירות לקראת הודעת הפד ביום רביעי ומספר אירועים כלכלים במדינות המתפתחות. ניתוח מכשירי הגידור מפזר את הערפל ללא כל ספק. בסוף השבוע ראינו זינוק חד בביקושים למכשירי גידור קצרים ומנגד עליה קלה בביקוש למכשירי גידור בינוניים וארוכים.(נתון דינאמי ביותר אשר משתנה במהירות) הבוקר ניתן לזהות מימוש קל של מכשירי גידור אלו מגמה אשר מבהירה כי הסוחרים אינם חוששים ממהלך ירידות ארוך אלא בסה"כ מעוניינים להגן על השקעותיהם. במיוחד בימי מסחר תנודתיים חשוב לנהוג מתוך שיקול דעת קר ולא מתוך פאניקה חסרת אחריות"

המסחר בבורסה בת"א ננעל אתמול אתמול בירידות חדות בהמשך לירידות שנרשמו בבורסות העולם ביום שישי, ולאחר סיום מסחר שלילי גם בתל אביב ביום חמישי. כל 25 המניות שמרכיבות את מדד המעו"ף נפלו והובילו את המדד לירידה של 1.5%. מדד ת"א השיל מערכו 2.3% בעוד מדד ת"א 100 ירד בכ-1.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-740 מיליון שקל.

יאיר שני, מנהל השקעות ראשי ב-IBI קרנות נאמנות מציין כי "כבר זמן רב נשאלת השאלה עד מתי יוכלו שוקי המניות להמשיך ברצף עליות מרשים זה ללא מימוש. אז סוף סוף הגיע מימוש שעלול להימשך בתקופה הקרובה. אני מעריך כי מימוש זה מאפשר להגדיל בהדרגה את החשיפה לשוקי המניות על רקע המימושים החריפים".

ייצוא גז לקפריסין?

אתמול דיווחנו כי ספקי הגז הישראלי הם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות במכרז לרכישת גז טבעי בהיקף כספי של כ-3 מיליארד דולר שפרסמה קפריסין. רשות הגז של קפריסין (DEFA) פרסמה בסוף השבוע הזמנה להציע הצעות לאספקת גז לאי בהסכם לעד 10 שנים. נציין את ישראמקו , אבנר , דלק קידוחים ורציו .

חברת פוקס הודיעה אתמול כי סיימה את המגעים שניהלה עם קרן אייפקס לגבי האפשרות שהאחרונה תרכוש את מניותיה ואף את השליטה בחברה. זאת בשל התנגדות בעלי המניות בחברה, שחששו מדילול ההשקעות שלהם.