"שוק המניות יהיה המקום האטרקטיבי ביותר ב-2014"

כלכלני הראל פיננסים: "ייתכן אמנם כי המימוש עוד לא מיצה עצמו, אך להערכתנו, בנקודת הזמן הנוכחית לא נראה כי יש שינוי אמיתי בשווקים, אלא אוסף נתונים שתפסו את השוק בנקודה רגישה במיוחד"

"ייתכן אמנם כי המימוש עוד לא מיצה עצמו, אך להערכתנו, בנקודת הזמן הנוכחית לא נראה כי יש שינוי אמיתי בשווקים, אלא אוסף נתונים שתפסו את השוק בנקודה רגישה במיוחד - אחרי עלייה רצופה במשך זמן רב ללא מימושים. איננו משנים את הערכתנו כי שוק המניות יהיה המקום האטרקטיבי ביותר ב-2014, אם כי התנודתיות בו צפויה להיות גדולה בהרבה מב-2013". כך מציינים כלכלני הראל פיננסים בסקירתם השבועית.

גם בשבוע החולף נמשכו הורדות התחזיות על ידי חברות ואנליסטים, אך זה לא משהו חריג. 2014 החלה עם תחזית גבוהה לצמיחה של 10% ברווחי החברות וסביר היה להניח שהתחזיות האלה ירדו ככל שיותר חברות יפרסמו דו"חות, כפי שקורה בפועל. כרגע התחזית הממוצעת היא לצמיחה שנתית של 6%-7% ברווחים.

בהראל מציינים כי השוק המקומי מצטרף למגמה העולמית, כאשר ירידות חדות אפיינו את המניות שהובילו את העליות בתקופה האחרונה, כמו מניות הביומד. מניות הבנקים המקומיים ממשיכות "לסבול" מאלמנטים טכניים, "כך שלמרות שהם עלו פחות מהבנקים בחו"ל לא נראה כי הם יפגינו עמידות בירידות הנוכחיות".

עד עתה פרסמו 122 חברות במדד ה-S&P 500 דו"חות כספיים, כאשר 67% דיווחו על הכנסות גבוהות מהצפוי ו-74% על רווחים גבוהים מהצפוי.

לגבי שוק האג"ח הממשלתי מציינים בהראל פיננסים כי "זה ממש לא הזמן להאריך מח"מ. להפך, מי שעשה זאת בתקופה האחרונה והרוויח היום, ייתכן כי זה הרגע לממש. מי שכבר קיצר תיקים נמצא בעמדה נוחה למצב הנוכחי ואם ההתלבטות שלו היא לצאת משוק המניות או לא - להערכתנו , לטווח הבינוני, התשובה שלילית".