הממונה על ההגבלים העסקיים אישר היום (ב') את עסקת מכירת סוכנות היבוא של פורשה לישראל מקבוצת מכשירי תנועה לקבוצת "אלייד", החברה האם של צ'מפיון מוטורס. לאחר המיזוג תחזיק צ'מפיון בישראל את זכיונות היבוא של כל מותגי הרכב של קבוצת פולקסווגן הגרמנית, כולל פולקסווגן, אאודי, סיאט, סקודה ופורשה.
בענף מעריכים כי פורשה תשלים היטב את פעילות צ'מפיון ותעניק לה אחיזה בפלח, שעד כה נוכחותה בו הייתה מזערית. עדיין לא ברור כיצד תשווק צ'מפיון את כלי הרכב אולם השיווק יבוצע ככל הנראה באמצעות תשתית שיווק נפרדת מזו של שאר הקבוצה.
פורשה מכרה בשנים האחרונות כמה עשרות מכוניות בשנה, חלקם הגדול רכבי כביש-שטח מפוארים. השנה עתיד ההיצע של החברה להתרחב לתחום "עממי" יותר עם רכב הכביש-שטח הקומפקטי "מאקאן", שמחיר הבסיס שלו יתחיל כנראה בפחות מ-350 אלף שקל.
היקף העסקה לא פורסם אולם הוא מוערך בענף בכמה עשרות מיליוני שקלים. בראיון לגלובס החודש אמר צבי נטע, הבעלים של מכשירי תנועה כי ההחלטה למכור את הסוכנות הייתה בחירה שלו "לא קיבלתי רמז ולא נאלצתי למכור. אבל היה תהליך בחו"ל שאין לי עליו השפעה (הכוונה להשתלטות פולקסווגן על פורשה) ומצד שני, היבואן של פולקסווגן רצה את הסוכנות. וכשיש אחד שרוצה ומוכן לשלם, השני עושה חשבון אם כדאי לו למכור עכשיו, או להמשיך, ושבסופו של דבר הסוכנות שלו תאוחד".
יצוין כי רשות ההגבלים אישרה בשנתיים האחרונות כמעט את כל עסקאות המיזוג ומכירת זיכיונות הרכב בין יבואנים קיימים וזאת למרות התגדות פעילה מצד משרד התחבורה, שדרש לפצל זיכיונות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.