נעילה חיובית בבורסות אירופה; בורסת ספרד טיפסה בכ-1.2%

מגמה חיובית בוול סטריט ■ הכלכלה הבריטית צמחה בקצב שנתי של 0.7% ברבעון הרביעי של 2013

יום המסחר בבורסות אירופה נחתם בעליות שערים, כשהסוחרים באירופה ובכל העולם ממתינים בדריכות לדוחות כספיים נוספים ולהודעת הפדרל ריזרב מחר. המסחר בוול סטריט עבר להתנהל בעליות שערים, לאחר פתיחה מעורבת.

בזירת המאקרו פורסם נתון הצמיחה הבריטי, שהצביע על קצב צמיחה של 0.7% ברבעון הרביעי של 2013, בהתאם לתחזיות המוקדמות. מדובר בחדשות טובות עבור הכלכלה הבריטית שנחלצה לאחרונה ממיתון מתמשך.

אלעד סלומון מיוטרייד מציין "כי קצב רכישות האג"ח החודשי של הפדרל ריזרב עומד על 75 מיליארד דולר, ייתכן כי הפד יצמצם את כמות הרכישות לאור קצב ההתאוששות של המשק האמריקאי ומתוך נקודת הנחה להקטין את פוזיציית האג"ח האדירה שהוא מחזיק. בהקשר זה הריביות שמציעות האג"ח הממשלתיות גבוהות. הריבית שמציע האג"ח האמריקאית הממשלתית ל-10 שנים עומדת על 2.74%, ברגע שהריבית תעלה מעל 3% נראה את מחירי האג"ח יורדים, וכסף יזרום משוק המניות לשוק הסולידי יותר".

"בהמשך לסקירתנו הקודמות, צוין כי העדר קורלציה בין המדדים בעולם מצביעה על שינויים ברמות הסיכון. באופן כללי, לפני כחודש המדדים ממזרח החלו במגמות ירידה לפני השווקים האירופאיים והאמריקאים שהם חזקים יחסית. נכון לעכשיו, הקורלציה בין כל המדדים בעולם מתקיימת אולם בכיוון ההפוך, ירידות לטווח הזמן הקצר. הקורלציה בירידות השערים בין המדדים השונים בעולם עשויה לחזק את הערכתנו כי השווקים עומדים בפני תיקון משמעותי יותר".

מניית פיליפס רשמה ירידה על רקע אכזבה מדוחות החברה שפורסמו הבוקר.

בשוקי אסיה ננעל המסחר היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר שאתמול נרשמו במזרח הרחוק ירידות שערים חדות, כמו ברוב שוקי העולם. המדדים באסיה נסחרים קרוב לשפל של 5 חודשים.

כאמור, אפל סיכמה אמש את הרבעון החולף והיא עקפה את התחזיות המוקדמות הן בשורת הרווח והן בהכנסות. עם זאת, מניית החברה צנחה במסחר המאוחר משום שהחברה לא עמדה בתחזיות המוקדמות לגבי מכירת מכשירי האייפון וסיפקה תחזית מכירות נמוכה מהצפי.

ספקיות ציוד לאפל, דוגמת Rohm ו-Murata Manufacturing, ירדו בצל דוח אפל.

"אני לא חושב שהכלכלה העולמית בהכרח תיפגע מהבעיות האחרונות בשווקים המתעוררים, אבל השווקים הפכו לעצבניים", ציין כלכלן שווקים ב-Sumitomo Mitsui Trust Bank.

מניית Sony ריכזה עניין שלילי לאחר שסוכנות הדירוג מודי'ס חתכה את דירוג החברה לרמת "זבל", בין היתר בשל חששות מחטיבות הטלוויזיה והמחשבים האישיים של החברה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]