יצחק תשובה במו"מ מתקדם למכירת דלק אירופה לקרן בריטית. כפי שפורסם בפברואר 2013 ב"גלובס", בעל השליטה בקבוצת דלק שם את החברה-הבת (80%) על המדף ומבקש עליה 800 אירו (כ-3.8 מיליארד שקל). החברה דיווחה הבוקר לבורסה על המו"מ.
במידה והמגעים יבשילו למכירה במחיר המבוקש, היא תניב עבור קבוצת דלק תזרים של כ-400 מיליון אירו. תג מחיר של 800 מיליון אירו כולל גם את החוב של דלק אירופה, ואם בסופו של דבר היא תירכש ללא החוב, מדובר לפי הערכות על מחיר נמוך בהרבה - של כ-450-500 מיליון אירו.
במגעים מעורב גם הוד גיבסו, לשעבר יו"ר דלק אירופה, שניסה לרכוש את דלק אירופה לפני כשנה דרך קרן ההשקעות TPG, וכשלא צלחו המגעים הוא חבר לקרן אחרת שאיתה מתנהלים המגעים המתקדמים כיום. מריל לינץ' מייצגים את דלק במגעים.
במכירה של דלק אירופה היא במסגרת יישום האסטרטגיה של קבוצת דלק להתמקד בתחום הגז-נפט. מאז תגלית "תמר" ב-2009, הוחלט בקבוצה להתמקד בתחום האנרגיה ולממש החזקות בתחומים אחרים. כך, הספיקה הקבוצה להעביר מאז את השליטה בחברת דלק רכב לידי המנכ"ל גיל אגמון, ולמכור את החברה הבת דלק US. בנוסף, היא מחפשת קונה למניותיה בחברת הביטוח הפניקס, בחברת ההתפלה IDE, בגדות ביוכימיה ובחברות נוספות - וזאת כחלק מהנחיות דוח הריכוזיות.
דלק אירופה הוקמה ב-2007 ופעילה בתחום שיווק הדלקים בצרפת, הולנד, בלגיה ולוקסמבורג. החברה ביצעה מאז הקמתה 2 רכישות משמעותית: רכישת פעילות ענקית האנרגיה שברון במדינות האלה ורכישת פעילות הדלק של BP בצרפת בשנת 2010. הפעילות בצרפת כללה מאות תחנות דלק, מאות חנויות נכונות והחזקות ב-3 טרמינלים לאחסון ושיווק דלק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.