פייסבוק בשיא כל הזמנים; אנליסטים: "צופים עלייה ב-2014"

פייסבוק דיווחה אמש על תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי ■ החששות בנוגע למעבר למובייל התבדה: "פייסבוק היא למעשה חברת מובייל כרגע" ■ בבית ההשקעות קנקורד מעלים מחיר היעד ל-70 דולר, בבנק אוף אמריקה ל-64 דולר

מניית פייסבוק מזנקת היום (ה') במהלך המסחר בוול סטריט לשיא כל הזמנים, לאחר פרסום דוחותיה הכספיים אמש לאחר נעילת המסחר. האנליסטים, שהביעו חששות בעבר מפני היכולת של פייסבוק לבצע מעבר מחברה מבוססת מחשבים לחברה מבוססת מובייל, מרוצים.

"פייסבוק היא למעשה חברת מובייל כרגע. רוב הכנסותיה מגיעות מהמובייל, לא מהמוצר השולחני, והרוב המוחלט של המשתמשים האקטיביים שלה מגיעים מהמובייל", כותב ג'ים אדווארדס ב"ביזנס אינסיידר".

"אולי הדבר המרשים ביותר הוא שהרבעון הזה הוא הרבעון השישי ברציפות של עלייה בהכנסות מפרסום, מה שמראה בברור את המומנטום בעסקים", אומר ג'ון בלקלדג' מכהן אנד קו.

בנק אוף אמריקה העלה את מחיר היעד של המניה ל-64 דולר, עם המלצת "קנייה". "עם הכנסות טובות מהצפוי ברבעון הרביעי, אנו צופים עלייה משמעותית בהכנסות ב-2014", אומרים כלכלני הבנק, ג'סטין פוסט וג'ויס טראן.

בבית ההשקעות קנקורד מעלים את מחיר היעד ל-70 דולר, ומציינים כי "פייסבוק דיווחה על עוד רבעון חזק שהתבסס על המעבר הנמשך למובייל, מה שמביא פחות מודעות במחירים גבוהים יותר. המגמה הזו צפויה להמשך ב-2014, יחד עם העלייה הצפויה מההכנסות והפרסומות של אינסטגרם".

פייסבוק רשמה רווח נקי של 523 מיליון דולר, או 20 סנט למניה, לעומת רווח של 64 מיליון דולר, או 3 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם עמד על 31 סנט למניה, לעומת 17 סנט. ההכנסות עלו ל-2.59 מיליארד דולר, לעומת 1.59 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו לרווח של 27 סנט למניה על הכנסות של 2.33 מיליארד דולר.

פייסבוק
 פייסבוק