בורסות אירופה סגרו את החודש הגרוע ביותר מאז אוגוסט

שיעור האבטלה בגוש האירו נותר על 12% בדצמבר ■ ביפן פורסמו נתונים טובים אך בשוק כבר מתמחרים אפשרות שהבנק המרכזי לא יקל עוד יותר את המדיניות המוניטרית ■ האינפלציה בגוש האירו ירדה בינואר ל-0.7%

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום(ו') בירידות שערים, ובכך נחתם חודש ינואר בירידות, כשבורסת לונדון נופלת כ-3.1% ופרנקפורט 2.5%. חודש ינואר הוא הגרוע ביותר למניות באירופה מאז אוגוסט 2013. מדד Stoxx 600, מדד הבנצ'מארק של היבשת, נפל בחודש ינואר ב-1.1%.

מניית LVNH זינקה 5.6% לאחר שיצרנית מוצרי היוקרה היכתה את התחזיות ופרסמה תוצאות טובות לרבעון הרביעי.

מניית בריטיש טלקום עלתה לאחר שהחברה דיווחה על צמיחה בהכנסות לראשונה מאז שנת 2009.

בזירת המאקרו, היום דווח באירופה כי האינפלציה בגוש האירו ירדה בינואר ל-0.7% (ב-12 החודשים האחרונים) לעומת 0.8% בדצמבר וציפיות כלכלנים ל-0.8%-0.9%. עוד פורסם באירופה כי שיעור האבטלה בגוש האירו נותר על 12% בדצמבר.

בורסות אסיה נסחרו היום בירידות על רקע החששות מהשפעת הפחתת רכישות האג"ח בארה"ב, כאשר בחלק מהבורסות (כמו למשל בהונג קונג וסינגפור) מחזורי המסחר נמוכים מהרגיל בשל חג מקומי (Lunar New Year).

מדדי המניות ביפן הובילו היום את הירידות חרף נתונים כלכליים טובים שפורסמו מוקדם יותר ביפן, אשר העידו על עליית ליבת האינפלציה בקצב המהיר מזה 5 שנים בדצמבר, שיפור בשוק העבודה ועלייה בתפוקת המפעלים. עם זאת, הצד השלילי של הנתונים הוא שפחת הסיכוי להרחבה מוניטרית אגרסיבית יותר ביפן, לה ציפו שחקנים בשוק.

"אני לא חושב שהבנק המרכזי של יפן יאמץ עוד כלים להרחבה מוניטרית כי אין סיבה שתצדיק זאת כרגע", אמר לסוכנות רויטרס כלכלן בכיר ב-RBS.

גם הנתון החיובי שפורסם אתמול בארה"ב אשר העיד על צמיחה של 3.2% בקצב שנתי ברבעון הרביעי של 2013 לא מצליח להרים הבוקר את שוקי אסיה. התחזקות הין היפני הכבידה גם כן על מניות חברות היצוא ביפן כגון טויוטה או הונדה .