הטיפ היומי: המניה שלא כדאי לכם להחזיק בתיק

קרדיט סוויס ממליץ למכור את מניית קימברלי-קלארק וטוען כי השווי כבר משקף את הרווחים העתידיים

יצרנית מוצרי הצריכה Kimberly-Clark נסחרת בבורסת ניו יורק, ושווי השוק שלה הוא כ-42 מיליארד דולר. החברה משווקת מגוון רב של מותגים, ובהם חיתולים, ממחטות, מוצרי היגיינה נשית ועוד.

החברה הפתיעה לטובה בדוחות הרבעון הרביעי שפרסמה. הצמיחה האורגנית הסתכמה ב-5%, נרשם שיפור בשולי הרווח התפעולי והרווח הנקי למניה גדל ב-5%. כלומר, בכל הפרמטרים השיגה קימברלי-קלארק תוצאות ברף העליון של התחזיות או אף עקפה אותן. הצמיחה הגיעה ממקורות מגוונים בתוך החברה ומקטגוריות מוצרים שונים. בחלוקה גיאוגרפית, גם ברבעון הרביעי הפעילות הבינלאומית של קימברלי-קלארק הייתה מנוע הצמיחה העיקרי.

אנו מעלים את התחזיות שלנו לרווח למניה של קימברלי-קלארק לשנת 2014 בשיעור של כ-1%. ההערכה שלנו היא שבשנה הקרובה החברה תציג צמיחה אורגנית של 4% במכירות, תרשום שיפור מסוים נוסף בשולי הרווח התפעולי וצמיחה של 6% ברווח הנקי למניה. החברה מסרה תחזית לרווח נקי של 6-6.2 דולר למניה לשנת 2014, והתחזית המעודכנת שלנו, בדומה לקונצנזוס האנליסטים, קרובה לאמצע טווח תחזיות החברה - 6.11 דולר. אנו לוקחים בחשבון "רוחות נגדיות" חזקות יותר בתחום שערי החליפין ועלויות חומרי הגלם.

קימברלי-קלארק ממשיכה להציג תוצאות תפעוליות חזקות וביצועים עקביים בחטיבות העסקיות ובאזורים הגיאוגרפיים השונים. יחד עם זאת, אנחנו חושבים שהשווי הנוכחי של המניה משקף במלואו את הרווח הנקי למניה הצפוי בעתיד. המניה נסחרת היום לפי מכפיל רווח של 18, שהוא מכפיל גבוה ביחס לרמות המכפילים ההיסטוריות.

אנו נותרים בהמלצת "תשואת חסר" למניית קימברלי-קלארק. עם זאת, אנו מעלים ב-6 דולר את מחיר היעד למניה, ל-100 דולר - מחיר שמשקף דיסקאונט של כ-9% על מחירה הנוכחי.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של קרדיט סוויס