רשת סופר-פארם חתמה את שנת 2013 עם גידול של 11% במכירות, שהסתכמו ב-5 מיליארד שקל.
סופר-פארם פועלת בישראל ובפולין. פולין ממשיכה להוות את מנוע הצמיחה, כאשר מכירות סופר-פארם ישראל צמחו ב-7% ועמדו על 4.2 מיליארד שקל. המכירות בחנויות זהות צמחו ב-3%.
הרשת מונה היום 195 סניפים, אחרי שבשנה החולפת פתחה 9 סניפים.
לדברי מנכ"ל סופר-פארם, ניצן לביא, בכוונת החברה להמשיך ולהתרחב בפריפריה ובמרכז, וכן להגדיל את הפריסה במגזר הערבי שבו היא מפעילה כיום 6 חנויות.
לדבריו, "צמחנו בכל אחד מתחומי הליבה שלנו: בבית-המרקחת, במחלקת הקוסמטיקה ובמחלקות הטואלטיקה והתינוקות. כדי שנוכל להמשיך ולהתרחב במציאות הנדל"נית, אנו מחפשים כל העת פורמטים קמעונאיים חדשים. הסניפים הקטנים של כ-250 מ"ר, שפועלים תחת השם 'סופר-פארם לוקל', מוכיחים את עצמם".
שנת 2013 סימלה גם את התחזקותו של המותג הפרטי "Life", שמכירותיו הגיעו ל-501 מיליון שקל והיוו 12.5% מכלל מכירות הרשת. לדברי דני לוזון, המשנה למנכ"ל סופר-פארם, 2013 הייתה השנה השנייה שבה "Life" רשם עלייה של 20%. עוד אומר לוזון כי המותג הפרטי מאפשר לרשת לשמור על שיעורי הרווחיות, לאור שחיקה כללית במחירי המוצרים.
ביולי האחרון השיקה סופר-פארם, בשיתוף עם חברת ביטוח ישיר, את המותג Life Direct, שכולל ביטוח רכב, דירה, בריאות ותאונות אישיות; ובימים אלה הושק גם ביטוח נסיעות לחו"ל.
מנתוני הפעילות בפולין עולה כי מכירות הרשת במדינה צמחו ב-12.5% והגיעו ל-805 מיליון שקל. המכירות בחנויות זהות עלו ב-2%. הרשת בפולין מונה היום 49 חנויות, ותוכנית ההתפתחות כוללת הגעה ל-70 סניפים עד 2015.
במהלך הרבעון השלישי של 2014 צפויה סופר-פארם לפתוח חנות ראשונה בסין, לאחר שבשנה שעברה רכשה רשת המונה 17 בתי-מרקחת בבייג'ינג.
סופר-פארם
שנת הקמה: 1978
בעלים: ליאון קופלר (75%), לאומי פרטנרס (15%), דיסקונט שוקי הון (10%)
מספר סניפים: 195 בישראל, 49 בפולין
פתיחת סניפים מתוכננת ל-2014: 16
מחזור מכירות 2013: 4.2 מיליארד שקל
מכירות המותג הפרטי "Life": כ-501 מיליון שקל (12.5% מהמכירות)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.