"ילדת הפלא" מכרה 10% מאלגומייזר לילין לפידות

בית ההשקעות הוא המרכזי מבין שמונה משקיעים שלהם הנפיקה חברת התוכנה כ-16% מהונה, תמורת כ-7 מיליון שקל, לפי שווי הנמוך ב-26% מהשוק

פחות משנה מאז נכנסה לשלד של עיתון מעריב, ועוד טרם שהיא מציגה הכנסות כלשהן, חברת התוכנה אלגומייזר (Algomizer) מצליחה לעורר עניין בקרב גופים מוסדיים גדולים. היום עדכנה אלגומייזר, הנמצאת בשליטת הילה פז (סמנכ"לית פיתוח טכנולוגיות) ואביב ברקוביץ' (סמנכ"ל פיתוח עסקי), על הנפקת כ-16% מהונה (כ-1.85 מיליון מניות) לשמונה משקיעים, תמורת כ-7 מיליון שקל.

המרכזי מבין אלה הוא בית ההשקעות ילין לפידות, שיחזיק לאחר ההקצאה כ-10% מהון החברה, כמחצית בקופות הגמל וכמחצית בקרנות הנאמנות.

מחיר המניה בהנפקה יעמוד על 3.75 שקלים - נמוך ב-26% ממחיר המניה בשוק הבוקר. שווי השוק של אלגומייזר כבר מגיע קרוב ל-50 מיליון שקל, אחרי קפיצה של 34% מתחילת השנה.

זאת, כאמור, הגם שהחברה עדיין לא מציגה הכנסות, והערת "עסק חי" מצורפת לדוחותיה. אלגומייזר הציגה ברבעון השלישי תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של קרוב ל-1 מיליון שקל. החברה מחזיקה במזומנים ובשווי מזומנים של כ-2.5 מיליון שקל, והונה העצמי עומד על קרוב ל-1 מיליון שקל בלבד.

רואי החשבון של החברה מציינים בדוחות, כי לפי תוכניות ההנהלה והתקציב המיועד לפעילותה העתידית, צפוי סכום המזומנים שבידיה להספיק למימון פעילותה השוטפת לתקופה של פחות משנה.

אלגומייזר פועלת בתחום התוכנה לפרסום באינטרנט. החברה המציאה אלגוריתם שאמור לסייע לעסקים ברשת בגיוס לקוחות חדשים והגדלת רווחים מלקוחות קיימים.

עם השלמת הסכם רכישת השלד של מעריב, באמצע 2013, יצקו פז וברקוביץ' את פעילות התוכנה שלהם, והחברה החלה בביצוע אפיונים וניתוח השווקים של התוכנה שהיא מפתחת. לפי החברה, האלגוריתם שהיא מפתחת "יבצע ניתוח אוטומטי בזמן אמת על שטחי הפרסום הרלוונטיים עבור המפרסמים, ויציע להם להשתמש בשטח הרווחי ביותר עבורם, תוך התאמה אופטימלית של המסר השיווקי לשטח הפרסום".

בתוך כך, אתמול עדכנה אלגומייזר על התקיימות התנאים המתלים לרכישת מוצר טכנולוגי משלים לתוכנה שלה מחברת פרומודיטי טכנולוגיות, הכולל תוכנה לניהול ואוטומציה של שיווק אינטרנטי, תמורת הקצאה של 4.4% ממניות החברה.