נעילה חיובית בבורסה; טבע הוסיפה 1.9%, אופקו 2.4%

בוול סטריט הסתיים המסחר בירידות קלות ■ עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט - לאחר פרסום נתונים מהותיים ■ רבעון רביעי טוב מהצפי לטבע

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ה') בעליות שערים במדדים המובילים. טבע, אופקו הלת' ושטראוס, טיפסו בחדות ומשכו את מדד המעו"ף לעלייה של כ-0.4%. זאת לאחר ירידות קלות בוול סטריט אמש ועליות שערים היום בבורסות אירופה ובוול סטריט, לאחר פרסום נתונים מהותיים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.259 מיליארד שקל.

בסיכום שבועי, מדד המעו"ף עלה ב-0.6% ומתחילת השנה ירד המדד בכ-1.6%. גם מדד ת"א-100 עלה השבוע ב-0.6% ומתחילת השנה ירד בכ-0.1%.

בחודש ינואר נמדד עודף בפעילות התקציבית של הממשלה שהסתכם בכ-4.4 מיליארד שקל. כך נמסר היום ממשרד האוצר. עודף תקציבי אופייני לחודשי ינואר עקב הוצאה עונתית נמוכה בדרך כלל במשרדי הממשלה. בנוסף, הייתה בחודש ינואר השנה גביית מסים גבוהה מהחזוי.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול ביציבות עם נטייה לירידות לאחר פרסום סקר ה-ADP, שאכזב במקצת, ומנגד נתון ה-PMI לסקטור השירותים שהפתיע לטובה. באירופה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

ראש שלוחת הפד בפילדלפיה, צ'ארלס פלוסר, מאמין כי על הפד להאיץ את תהליך צמצום רכישות האג"ח. בדברים שנשא אתמול ברוצ'סטר, ניו יורק, אמר פלוסר כי יש לסיים עם תוכנית ההקלה הכמותית עוד לפני ששיעור האבטלה יגיע ליעד אותו הציב היו"ר היוצא, בן ברננקי - 6.5%.

טבע היכתה את התחזיות המוקדמות

טבע מסיימת את שנת 2013 עם תוצאות טובות מהציפיות ברבעון הרביעי. חברת התרופות דיווחה היום כי הרוויחה 1.42 דולר למניה ברבעון הרביעי על הכנסות של 5.4 מיליארד דולר. לפי קונצנזוס התחזיות בוול סטריט, אנליסטים ציפו מטבע לרשום רווח של 1.4 דולרים למניה ברבעון הרביעי לצד הכנסות של 5.19 מיליארד דולר [לסיפור המלא].

מנגד, נייס סיימה בירידות חדות על רקע פער שלילי של כ-3%. החברה דיווחה אתמול כי הכנסותיה (non-GAAP) ברבעון הגיעו לשיא של 271.0 מיליון דולר, עלייה של 13.1% מהכנסות בסך 239.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2012. בשורה התחתונה הציגה נייס רווח הנקי (non-GAAP) של 46.2 מיליון דולר, 75 סנט למניה, לעומת 43.2 מיליון דולר, 70 סנט למניה, ברבעון הרביעי של 2012. האנליסטים המסקרים את החברה ציפו בממוצע להכנסות של כ-264 מיליון דולר ורווח של 75 סנט למניה.

כיל רשמה עלייה לאחר עליות חדות במניות הדשנים בניו-יורק אתמול.