נעילה חיובית בבורסות אירופה; דרגי הותיר את הריבית על כנה

הבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית ברמה של 0.25% ■ קרדיט סוויס דיווח היום על רווח נקי של 267 מיליון פרנק שוויצרי ברבעון הרביעי של 2013

יום המסחר (ה') בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים של יותר מ-1% במדדים המובילים. זאת לאחר הודעת הבנק המרכזי האירופי לפיה הוא מותיר את הריבית המרכזית על כנה, אך מוכן לפעול בהתאם במידת הצורך. המשקיעים מגיבים בנוסף לנתוני מאקרו מהותיים באירופה וארה"ב.

כאמור, האירוע המרכזי היום הוא החלטת הריבית בבריטניה וגוש האירו. יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB) החליט להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.25% וכך כך הבנק המרכזי הבריטי, שהותיר את הריבית ברמה של 0.5%.

במסיבת העיתונאים שכינס יו"ר ה-ECB לאח רהחלטת הריבית הוא אמר כי הבנק המרכזי מוכן לנקוט בפעולות החלטיות נוספות במידת הצורך. דרגי טען כי כלכלת גוש האירו נמצאת במסלול התאוששות ולא נשמע מודאג מהאפשרות של התפתחות דיפלציה ביבשת.

בנק קרדיט סוויס דיווח היום על רווח נקי של 267 מיליון פרנק שוויצרי ברבעון הרביעי של 2013 לעומת צפי אנליסטים לרווח של 448 מיליון פר"ש.

באסיה ננעל היום (ה') המסחר במגמה מעורבת, זאת לאחר ירידות קלות בוול סטריט אמש.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול ביציבות עם נטייה לירידות לאחר פרסום סקר ה-ADP, שאכזב במקצת, ומנגד נתון ה-PMI לסקטור השירותים שהפתיע לטובה. באירופה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

ראש שלוחת הפד בפילדלפיה, צ'ארלס פלוסר, מאמין כי על הפד להאיץ את תהליך צמצום רכישות האג"ח. בדברים שנשא אתמול ברוצ'סטר, ניו יורק, אמר פלוסר כי יש לסיים עם תוכנית ההקלה הכמותית עוד לפני ששיעור האבטלה יגיע ליעד אותו הציב היו"ר היוצא, בן ברננקי - 6.5%.

בתחום המאקרו בארה"ב, אתמול ב-15:15 התפרסם סקר ה-ADP שהצביע על גידול של כ-175 אלף במספר המשרות בסקטור הפרטי בינואר לעומת צפי לעלייה של כ-185 אלף. ב-17:00 התפרסם נתון ה-PMI לסקטור השירותים שעלה ל-54 נקודות בינואר לעומת צפי ל-53.6 נקודות.

בטוקיו בלטו מניות יצרניות כלי הרכב בעקבות דוחות חזקים שפורסמו. מאזדה מוטור זינקה לאחר שדיווחה על תוצאות שהיכו את תחזיות האנליסטים ברבעון האחרון.