בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים; מדד הניקיי זינק 2.1%

אכזבה מנתוני התעסוקה בארה"ב - 113 אלף משרות חדשות בלבד ■ "הנתונים הכלכליים עדיין נראים טוב והכלכלה העולמית צפויה לצמוח השנה בקצב מהיר יותר"

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות שערים, לאחר שהמדדים ירדו לזמן מה על רקע נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו בארה"ב. בורסות אסיה ננעלו בעליות שערים מוקדם יותר היום.

המשק האמריקני הוסיף 113 אלף משרות חדשות בלבד בחודש ינואר, הרבה מתחת לצפי שעמד על כ-185-190 אלף משרות חדשות. זאת, לאחר שבחודש דצמבר נרשמה נפילה חדה כאשר נוספו 75 אלף משרות חדשות בלבד, על פי הנתונים המעודכנים.

שיעור האבטלה ירד ל-6.6%, כאשר הצפי היה כי הוא יוותר על כנו ברמה של 6.7%. הירידה נובעת מהירידה בשיעור ההשתתפות במעגל העבודה, שנמצא ברמות שפל של 36 חודשים. שיעור ההשתתפות עלה מעט ל-63%, לעומת 62.8% בדצמבר.

באירופה לא יתפרסמו היום נתוני מאקרו חשובים. ארסלור-מיטאל, סטאטאויל ואסא-אבלוי צפויות לפרסם דוחות.

בורסות אסיה רשמו היום עליות, לאחר סגירה חיובית בניו-יורק אתמול ולקראת פרסום נתון האבטלה החשוב בארה"ב בהמשך היום.

"הנתונים הכלכליים עדיין נראים טוב והכלכלה העולמית צפויה לצמוח השנה בקצב מהיר יותר. האינפלציה מאוד נמוכה וזו סביבה טובה להשקעה במניות" אמר לבלומברג מנהל השקעות בסידני.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול (ה') בעליות שערים בהתאם למגמה בבורסות אירופה.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסמו אתמול כמדי שבוע תביעות האבטלה השבועיות, שירדו בשבוע שהסתיים ב-1 בפברואר, ב-20 אלף לרמה של 331 אלף. צפי האנליסטים בשוק עמד על ירידה מתונה יותר לרמה של 337 אלף. כמו כן הנתון המקורי עודכן לרמה של 351 אלף, לעומת הנתון המקורי שעמד על 348 אלף. באותה השעה התפרסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש דצמבר, שהצביע על התרחבות הגירעון המסחרי לרמה של 38.7 מיליארד דולר.

ומן העבר השני של האוקיינוס, הבנק המרכזי האירופי ענה על התחזיות בשוק והחליט להותיר את הריבית על כנה, ברמת שפל של 0.25%. יו"ר הבנק מריו דרגי אמר במסיבת העיתונאים שלאחר ההחלטה כי הוא מוכן לנקוט בפעולות נוספות במידת הצורך.

בטוקיו סגר מדד הניקיי בעלייה של 2.2%. הונדה מוטור בלטה בעלייה חדה וגם מניית סוני זינקה לאחר שהחברה הכריזה על צמצום בכוח האדם כחלק מתוכנית התייעלות.