נעילה חיובית בוול סטריט: הנאסד"ק טיפס כ-1.7%

מריל לינץ': התיקון של ינואר-פברואר הסתיים ■ גוגל הודיעה כי היא רוכשת כ-6% מיצרנית המחשבים הסינית לנובו בכ-750 מיליון דולר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, לאחר פרסום נתוני התעסוקה לחודש ינואר שהצביעו על יצירה של פחות משרות חדשות מהצפוי. באירופה נסחרים המדדים בעליות שערים, לאחר נעילה חיובית באסיה מוקדם יותר היום.

ברקע למומנטום במסחר במניות היום: מייקל הרטנט ממריל לינץ' טוען במזכר ללקוחות בית ההשקעות כי התיקון של חודש ינואר-פברואר הסתיים.

נתוני התעסוקה בארה"ב מאכזבים. המשק האמריקני הוסיף 113 אלף משרות חדשות בלבד בחודש ינואר, הרבה מתחת לצפי שעמד על כ-185-190 אלף משרות חדשות. זאת, לאחר שבחודש דצמבר נרשמה נפילה חדה כאשר נוספו 75 אלף משרות חדשות בלבד, על פי הנתונים המעודכנים.

שיעור האבטלה ירד ל-6.6%, כאשר הצפי היה כי הוא יוותר על כנו ברמה של 6.7%. הירידה נובעת מהירידה בשיעור ההשתתפות במעגל העבודה, שנמצא ברמות שפל של 36 חודשים. שיעור ההשתתפות עלה מעט ל-63%, לעומת 62.8% בדצמבר.

באירופה לא יתפרסמו היום נתוני מאקרו חשובים.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסמו אתמול כמדי שבוע תביעות האבטלה השבועיות, שירדו בשבוע שהסתיים ב-1 בפברואר, ב-20 אלף לרמה של 331 אלף. צפי האנליסטים בשוק עמד על ירידה מתונה יותר לרמה של 337 אלף. כמו כן הנתון המקורי עודכן לרמה של 351 אלף, לעומת הנתון המקורי שעמד על 348 אלף. באותה השעה התפרסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש דצמבר, שהצביע על התרחבות הגירעון המסחרי לרמה של 38.7 מיליארד דולר.

מהעבר השני של האוקיינוס, הבנק המרכזי האירופי ענה על התחזיות בשוק והחליט להותיר את הריבית על כנה, ברמת שפל של 0.25%. יו"ר הבנק מריו דרגי אמר במסיבת העיתונאים שלאחר ההחלטה כי הוא מוכן לנקוט בפעולות נוספות במידת הצורך.

גוגל משקיעה בלנובו

ענקית האינטרנט גוגל הודיעה כי היא רוכשת כ-6% מיצרנית המחשבים הסינית לנובו בכ-750 מיליון דולר.

מניית לינקדאין ירדה לאחר שהחברה פרסמה תחזית מאכזבת.

מניית טוויטר במוקד לאחר שהחברה דיווחה ביום רביעי לאחר סיום המסחר בוול סטריט על הפסד רבעוני של כ-511 מיליון דולר או 1.41 דולר למניה. בשורה העליונה דיווחה טוויטר על הכנסות של 242.68 מיליון דולר, כאשר אנליסטים ציפו בממוצע להכנסות של 218 מיליון דולר. עם זאת, משקיעי טוויטר התאכזבו מקצב הצמיחה במספר המשתמשים בשירותי החברה. החברה מסרה כי היו לה 241 מיליון משמשים פעילים ברבעון הרביעי לעומת צפי אנליסטים ל-249 מיליון.

טבע דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות. החברה עקפה התחזיות עם הכנסות של 5.4 מיליארד ד', והרוויחה 1.42 דולר למניה - מעל התחזיות שעמדו על 1.4 ד'.