מארק הלברט: 10 מניות איכותיות שינצחו כל שוק דובי

בזמן המפולת הגדולה של 2008 מניית וול מארט עלתה ב-7.7% ■ כעת ממליץ הפרשן הכלכלי מארק הלברט על 10 מניות שיכולות לנצח את גל הירידות הבא

המימושים האחרונים בשוקי המניות הזכירו למשקיעים את הסיכון הטמון בהשקה באפיק זה. אמנם השוק אפילו לא ירד ב-10%, מה שהיה מכניס אותו לקטגוריית "תיקון", אך מניות רבו ירדו וחידדו את הצורך בחשיפה ל"מניות איכותיות" שיכולות לשרוד תקופות של ירידות.

הפרשן הכלכלי מארק הלברט מאתר מרקטוואץ' מצביע כעת על 10 מניות כאלה, מניות של חברות גדולות ומבוססות עם חוב קטן, תשואה גבוהה על ההון, רקורד טוב של רווחים ותנודתיות נמוכה ברווחיות.

הלברט מביא כדוגמה את וול מארט בעת מפולת 2008. במהלך המשבר בו נפלו מדדי המניות המובילים בוול סטריט בכ-60%, וול מארט המשיכה להרוויח והמניה עלתה ב-7.7% בין אוקטובר 2007 לשפל במארס 2009, משם יצאו השווקים למהלך העליות הגדול שנמשך עד היום.

רשימת המניות עליהן ממליץ הלברט כוללת שתי מניות ביטוח - אפלק ואלסטייט (סימול: ALL); שלושה מניות בנקים - וולס פרגו , בנק אוף נובה סקוטיה ורויאל בנק אוף קנדה ; שתי חברות מחשבים - אפל וסיסקו ; ענקית הטלום AT&T ; ענקית הנפט שברון ; וענקית החומרה IBM .

אמנם מניות גדולות ויציבות כגון דיסני או ג'ונסון אנד ג'ונסון לא נמצאות ברשימה של הלברט, אך הוא מסביר זאת בכך שמכפילי הרווח בהם הן נסחרות בימים אלה נמצאים מעל הממוצע ההיסטורי, מה שמצביע על כך שהן יקרות.